„Problém navíc je, že sladké nebo smažené pokrmy nezaženou hlad na dlouhý čas, po chvilce opět přijde pocit chuti na další jídlo,“ vysvětluje RNDr. Lucie Svobodová, odbornice na výživu a zdravý životní styl.

A velmi podobně funguje i alkohol. Dá-li si jedinec jedno pivo místo svačiny, nic by se nedělo. Jenže i pivo obsahuje velké množství tzv. rychlých sacharidů (cukrů), tělo se před nimi začne bránit tím, že vyprodukuje velké množství inzulínu, což způsobí pokles hladiny cukru v krvi a jedinec velmi záhy dostává opět hlad. Někdy je tedy lepší oželet půllitr piva a dopřát si místo toho plnohodnotnou večeři.

„Vybírat je dobré z potravin, které dodají tělu vše, co potřebuje, a zbytečně ho nezatíží – mořské ryby (například losos, tuňák či makrela), zelenina, ořechy, které obsahují „dobré tuky“, ovesné vločky apod. Omezme naopak sladké, kávu a alkohol – všechny tyto potraviny okyselují organismus, káva a alkohol jej navíc dehydratují," dodává MUDr. Kateřina Cajthamlová.

Kalorické srovnání jídel od Lucie Svobodové (v jednom řádku stejná kalorická hodnota)
Chipsy (smažené, 160 g) 4 velké kuřecí řízky
Oříšky (např. arašídy, 100 g)1/2 kg hovězího steaku
Pizza (sýrová, celá)800 g kuřecích prsou
Čokoláda (mléčná, 100 g)pečené kuřecí stehno, nádivka, 4 bramborové knedlíky
Sušené banány v polevě (100 g)2 čokoládové či karamelové tyčinky nebo 2 tatranky
Sójová tyčinky s čokoládovou polevou (100 g)1 porce boloňských špaget
Kolový nápoj7 kostek cukru
Zmrzlina (120 ml nanuk s čokoládou)4 kremrole
Tvrdý alkohol (5 cl)1 žloutkový věneček
Hamburger, hranolky, kolový nápoj7,5 ks velkých konzerv tuňáka (ve vlastní šťávě)
Může se vám hodit na službě Firmy.cz: