Návaly neutuchajících chutí na sladké bývají často výsledkem nějakého problému, který řešíme. U někoho to může být skluz v práci, u jiného osobní potíže s partnerem, někomu dalšímu stačí, že třeba nestihne ráno autobus.

Ať je to jak chce, jde o boj, který se dá vždy vyhrát ve prospěch zdraví. A výmluvy, že člověk nevěděl, jak odolat, jsou opravdu chabé.

Jak na serveru Women´s Health magazine radí lékařka a odbornice na zdravou stravu Michelle Mayová, dá se vždy najít nespočet věcí, kterými se dají chutě na sladké okamžitě nahradit. Jde jen o to mít pevnou vůli a nepodlehnout.

Jídlo k zahnání stresu nebo nudy 

„Pro mnoho lidí se stává jídlo jediným východiskem z nudy nebo stresu. A nemluvíme tu rozhodně o jídle potřebném - snídaně, oběd, večeře. Přitom stačí mít v hlavě repertoár náhradních možností, co dělat, když nás mlsání přepadne,” prezentuje i svůj osobní přístup Mayová.

A co tedy vůbec dělat, když nemáte v hlavě nic jiného než myšlenky na koblihu nebo koláč? Zkuste místo toho cokoli jiného - napít se vody, začít mluvit s kamarádkou nebo kolegou v práci, políbit partnera, klidně i křičet.

Zdaleka ale nejde jen o takto krátký přehled, možnostem se meze nekladou. Někdo může zkusit meditaci nebo masáž, jiný může místo vyjídání lednice začít plánovat letní dovolenou, tancovat, jít se psem, naplánovat si večerní program, pustit si film, zkusit nový účes, sepsat nákupní seznam, protáhnout se... Jednoduše cokoli, co nemá spojitost s jídlem.

„Základ je vědět, kdy se máte reálně najíst, a kdy vás opravdu jen honí mlsná. Pokud budete jíst pravidelně pětkrát denně a jídelníček budete mít pestrý, pak vás nejspíš nečekané chutě na sladké ani nebudou tolik trápit. A když ano, zkuste cokoli ze seznamu nebo jednoduše to, co vás napadne. Jen nemlsejte,” uzavřela Mayová.