"Lidé mají sklon k přejídání také v případě, že je jídla velké množství a že je různorodé," vysvětlil Brian Wansink z University of Illinois, autor studie.

Ovšem i jednotlivé barvy ovlivňují chuť k jídlu různě. Podle odborníků je k přecpání nejvhodnějším vodítkem co nejvíce barev.

"Pokud je jídlo barevně co nejpestřejší, pak člověk nezůstane zaručeně pouze u jednoho sousta," doplnila spoluautorka studie Barbara E. Kahnová z University of Pennsylvania, která zkoumala lidi konzumující želatinové bonbóny a lentilky. Čím barevnější cukrovinky byly, tím více jich lidé snědli.

Skryté metody vedou až k obezitě

Vysvětlení, proč lidé vícebarevné potraviny konzumují ve větší míře, je podle odborníků jednoduché. Rozmanitost barev totiž vyvolává pocit pestrosti, ačkoliv různobarevné potraviny chutnají stejně.

Podle Wansinka by si měli lidé uvědomit, že skryté přesvědčovací činitele, které člověka dostanou na scestí a mohou ho přivést až k obezitě, jsou "neuvěřitelně silné a účinné" a "opravdu jen velice málo patrné".