Jednoduše by se dalo shrnout, že jakýkoli špatný přístup s sebou přinese i odpovídající výsledek. Platí to v zaměstnání, mezilidských vztazích i při hubnutí. Chytne-li člověk, potažmo žena, hubnutí za špatný konec pomyslného lana, nepodaří se jí nejspíš podle jejích představ hubnout, ani kdyby se na hlavu stavěla.

A že držet se nějaké špatné rady, která ženy už od počátku odsoudí k tomu, že se nedočkají vysněného výsledku, není nijak náročné. Stačí se porozhlédnout v časopisech nebo na internetu, které jsou vedle těch dobrých bohužel plné i špatných rad, nepřesných informací, ale i kontraproduktivních metod hubnutí. To vše vede k jedinému - k neúspěchu.

„Úspěch v hubnutí vám zaručí jediné, vaše vlastní inteligence,” uvádí Susan Albersová, klinická psycholožka na Cleveland Clinic.

Přístup k hubnutí jako takovému je to, co prý zaručí, zda se vůbec nějaká kila povede shodit. Nejčastější chyby v přístupu, které jsou onou pomyslnou bariérou v hubnutí, přinesl server Women´s health magazine.

Zlepšíte, co jíte, a ne to, jak jíte

„Abyste zhubli, není kolikrát nutné ani nijak radikálně měnit to, co budete jíst,” potvrzuje Albersová a dodává: „Je pouze potřeba změnit způsob, jakým jíte.”

Jíte sladkosti, když jste ve stresu, obědváte u počítače v práci nebo mlsáte automaticky večer u televize? Pak možná stačí, když budete jíst více v klidu. Pokud se naladíte pouze na jídlo, a zaměříte se na jeho chuť, vůni, texturu apod., mozek bude lépe schopen zpracovat, co jste jedli, a že už máte dost.

Navíc, když se prý lidé více soustředí na samotné jídlo, častěji si také uvědomují, že jedí nezdravě. Také jim takové jídlo prý méně chutná.

Nereálný cíl

„Čím nereálnější cíl, tím větší pravděpodobnost, že ho nikdy nedosáhnete. Stanovujte si proto raději malé cíle, které můžete poměrně snadno splnit. Nemůžete z jídelníčku eliminovat všechny cukry? Nevadí, omezte je natolik, abyste s tím mohli v klidu žít,” vysvětlila psycholožka.

Špatný cíl

Cíle většiny lidí při hubnutí jsou velmi podobné - zhubnout určitý počet kilogramů za měsíc (dva), shodit jednu (dvě) konfekční velikosti. Je to možná optimistické, ale zároveň velmi frustrující, protože opravdu jen málokomu se to povede. Stanovte si tak něco, co může kontrolovat hned, například budu cvičit dvacet minut denně nebo jíst pravidelně pětkrát denně.

Co je dobré pro jednoho, nemusí být pro všechny 

Kdyby to tak bylo, stačila by jedna dieta a všichni bychom byli hubení. Tak jednoduché to bohužel není. Každý člověk je unikát, s jiným metabolismem, jiným zdravotním stavem, hmotností atd. Stejně tak má každý jiné nutriční potřeby.

Nejjednodušší je tak navštívit dietologa, který přesně podle jednotlivých hodnot doporučí danému člověku hubnoucí a výživový plán, který je tím správným odrazovým můstkem k vysněnému cíli.

Dělení jídla na dobré a špatné

Odstranit z jídelníčku všechno nezdravé a špatné je možné zajímavé, rozhodně to ale ve výsledku ničemu moc neprospěje. Dříve nebo později to dospěje k jedinému. Čím více se budete zříkat čehokoli nezdravého, o to více hrozí, že se začnete nárazově přejídat. Třeba jen proto, že vás pouze zdravé potraviny nedostatečně zasytí.