Hlavní obsah

Nenalíčené ženy vydělávají milióny na charitu pro pacienty s rakovinou

Novinky, ema

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Možná jste si v poslední době na sociálních sítích všimli, že čím dál více žen zveřejňuje své fotografie bez make-upu a vyzývají tak další, aby se připojily. A následovaly i některé hvězdy. Proč? To vše na podporu lidem, kteří bojují se zákeřnou nemocí.

Foto: Profimedia.cz

Osmnáctiletá Britka Fiona Cunninghamová, díky které na účet charitativní organizace Cancer Research UK přibyly milióny korun.

Článek

Vše vzniklo v hlavě mladé osmnáctileté Britky Fiony Cunninghamové, která se rozhodla vyzvat ostatní ženy, aby s pomocí svých portrétů darovaly i nějaký peněžitý obnos a přispěly tak na výzkum a léčbu rakoviny.

Pouhé čtyři dny po tom, kdy na internetu zveřejnila speciální stránku, přistálo na účtu charitativní organizace neuvěřitelných 66 miliónů korun. Dnes už je vybráno něco okolo 264 miliónů, ale suma se stále zvyšuje.

Projekt odstartovala ztráta člena rodiny

„No make-up selfie“ trend, ve volném překladu „nenalíčený autoportrét“ se po sociálních sítích šíří obrovskou rychlostí. Začala se o něj zajímat i světová média a velkou podporu zaznamenal i u celebrit, které neváhaly a na svých účtech v hojné míře zveřejňují tváře bez make-upu.

Proto bylo velkým překvapením, když se zjistilo, že mozkem celé akce je teprve osmnáctiletá dívka, matka ročního syna. Jednoho dne se rozhodla, založila stránku a vyzvala veřejnost, aby společně s fotkou lidé darovali i peníze na dobrou věc. Nebyl to ale jen rozmar mladé dívky, vznikem charitativní akce reagovala na osobní zkušenost, kdy jí rakovina vzala jednoho z členů rodiny.

Několik dní po vytvoření získala neuvěřitelných 260 tisíc příznivců z celého světa. Po čtyřech dnech oznámila charitativní organizace Cancer Research UK, že v důsledku vzniku skupiny na sociální síti již obdržela přes šedesát miliónů korun.

Foto: Profimedia.cz

Přispívají i obyčejné ženy. Toto jsou zřejmě nejstarší účastnice projektu: Sestry May (94) a Brenda (81) přispěly každá zhruba 165 korun a zaslaly společně s penězi i svou fotku, samozřejmě bez make-upu. Snímek dvou důchodkyň se stal okamžitě populárním.

Takový úspěch nikdo nečekal

„Chtěla jsem jen zvýšit povědomí o rakovině a také motivovat lidi, aby darovali alespoň nějaký obnos na výzkumnou léčbu,“ řekla mladá matka. „Myslela jsem si, že se připojí pár lidí a darují peníze, ale když se celá akce rozšířila globálně, musela jsem požádat kamarády, aby mi se stránkami pomohli, takový nápor jsem nezvládala,“ dodává.

„Je to báječné, pro nás to bylo naprosto nečekané, že taková akce vynesla tak obrovské množství peněz,“ vyjádřil se mluvčí organizace Cancer Research UK.

Foto: Profimedia.cz

Jeanne Marie Ryanová poslala svou fotku pouhý den poté, co byla napadena v nočním klubu. Útočník jí sedmkrát udeřil pěstí do obličeje poté, co ho požádala, aby jí přestal obtěžovat.

Foto: Profimedia.cz

Akci podpořila jako jedna z mnoha slavných tváří i zpěvačka Jessie J.

Muži se fotí s make-upem

A nejsou to jen ženy, které se svými „selfies“, jak se autoportrétům začalo říkat, zaplavují internet. K vidění jsou stále častěji i nalíčení muži, kteří svou fotografií podporují pro změnu léčbu rakoviny prostaty.

„Používáme humor s cílem zvýšit veřejné povědomí a samozřejmě i finanční prostředky, a to pomocí kampaně nesoucí název Men United. Nejvíce nám ale jde o to, abychom co nejvíce rozšířili všeobecné informace o rakovině prostaty, jsou totiž stále nedostatečné,“ řekl mluvčí charity Prostate Center UK.

Zároveň také přiznává, že kampaň Men United zareagovala okamžitě, když si všimli obrovského úspěchu kampaně, kterou založila právě Fiona Cunninghamová. „Ženy opět inspirovaly muže,“ uvedl mluvčí charitativní organizace Prostate Center UK pro deník Dailymail.

Foto: Profimedia.cz

Stránku na sociální síti mezi sebou šíří muži i ženy po celém světě.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám