Některé stravovací návyky mohou vést k tomu, že budete mít k jídlu nezdravý vztah. A to může mít častokrát za následek nějaká ta kila navíc. Zkuste přijít na to, jaké zlozvyky za přibývajícími kilogramy vlastně stojí.

Pokud si rádi dáte něco dobrého k snědku, když se díváte na film nebo zprávy, dost pravděpodobně se u toho přejíte. Jestli je to slastný pocit přejedení, kdy už si člověk nepřeje nic jiného než usnout, nebo naopak stav, kdy si zpětně spíláte za to všechno, co jste do sebe dokázali vměstnat, je úplně jedno.

Svou pozornost totiž soustředíte na obrazovku a vlastně vůbec nevnímáte, co a jaké množství už jste snědli. Když se vaše mysl zaměří na nějaký děj nebo množství přečtených e-mailů, je výrazně složitější uvědomit si, jestli už se cítíte najedení. Zkuste si na pokrm vyhradit čas, užít si ho a soustředit se i na jeho množství.

Vynechání snídaně se sice může zdát jako báječný způsob, jak si ušetřit kalorie v dietě, na druhou stranu je to obrovská stravovací chyba. Pokud se totiž bez snídaně vydáte na oběd, je mnohonásobně vyšší riziko, že budete odcházet přejedení. Pokud na snídani nemáte ráno příliš času, promyslete si to dopředu a ranní jídlo si připravte den předem. Vsaďte samozřejmě na lehkou a zdravou snídani, i díky ní se pak můžete cítit spokojeně syti.

Nemáte přehled o množství jídla

I množství jídla na talíři může představovat problém. Pokud jdete na jídlo úplně vyhladovělí, dokonale se na tento stav hodí pořekadlo, že hlad má velké oči. Je dobré si uvědomit, že ne vždy je potřeba dojídat to, na co sice máme chuť, ale žaludek už je plný. Naučte se jíst „tak akorát” a doma i v restauraci jíst porce, které vás ideálně nasytí, ale nebudete se cítit přejedení. Zbytky jídla klidně vyhoďte nebo schovejte do lednice a zužitkujte při jiné příležitosti.

Nepleťte si hlad a žízeň

Mnoho lidí má problém, že se bezprostředně po dobrém obědě cítí stále hladoví nebo se chtějí takzvaně „dojíst” něčím sladkým na zub, dortem nebo dezertem. Rozlišení mezi hladem a žízní je relativně těžké, nicméně stačí, když se po jídle napijete dvou až tří deci čisté vody nebo čaje. Pak počkejte zhruba dvacet až třicet minut a uvidíte, zda jste doopravdy ještě hladoví, nebo se tělo spokojilo s tekutinou.

Každý máme jiné potřeby

Pokud žijete ve společné domácnosti s partnerem a dětmi, musíte si uvědomit, že ne všichni mohou jíst stejné porce. Především pak muži. Nedávejte si na talíř stejné porce, a to ani v případě, že váš partner jí menší porce než vy. Navíc můžete z podobných ingrediencí udělat dvě odlišná jídla. Pokud si váš muž dá k večeři zapečený kuřecí steak s velkou porcí rýže, připravte si z druhé půlky kuřecí salát s výhonky a zeleninou.