Kromě špatných stravovacích návyků, které jsou pro jakoukoli redukci váhy jednoduše řečeno smrtící, je dalším velkým nebezpečím konzumace alkoholu.

V nedávné studii uveřejněné v časopise Annals of Behavioral Medicine vědci uveřejnili, že alkohol je mnohem závažnější problém při hubnutí než například sladkosti, protože alkoholu se málokdo při dietě dokáže vzdát, citoval server Health.

V rámci studie odborníci sehnali 80 dobrovolníků, kteří měli během jednoho týdne dodržovat striktní dietu. Všichni zúčastnění měli k dispozici mobilní telefony s programem, do kterého zapisovali, kdy čelili pokušení na sladké případně na něco jiného, a v jaké denní době to bylo.

Převážná většina z nich měla problém s dodržováním stanoveného režimu, a to hlavně ve večerních a nočních hodinách. A u většiny z nich se to týkalo překvapivě právě alkoholu, než že by dali přednost kalorickému jídlu. Riziko se zvyšovalo o to víc, pokud byli dobrovolníci ve větším kolektivu přátel či známých.

Zákeřnosti alkoholu

A proč při hubnutí vůbec alkohol tolik vadí? Podle odborníků je to tím, že když se tělo soustředí na zpracování alkoholu, který konzumujeme, není schopno správně rozdělovat potraviny, které obsahují sacharidy a tuky. Kalorie se pak častěji přeměňují na tělesný tuk, který se v těle ukládá.

Alkohol je zároveň diuretikum, to znamená, že způsobuje větší ztrátu vody a následnou dehydrataci. Se ztrátou tekutin tělo přichází také o důležité minerální látky, například hořčík, draslík, vápník a zinek. Uvedené minerály jsou potřebné pro udržování rovnováhy tekutin v těle, při chemických reakcích nebo také pro správnou funkci svalů.

Navíc podle jiné ze studií obsahuje jediný gram (1 ml) alkoholu sedm kalorií, které nemají pro tělo žádnou výživnou hodnotu.

K alkoholu se vážou ale i další problémy. Sice například navozuje příjemnou ospalost, takový spánek ale není tak kvalitní, jak by měl být. Kvůli zvýšené únavě ze špatného spánku je tak více než pravděpodobné, že den poté přijme člověk v jídle více kalorií, než by musel.