Za jednu láhev zaplatí zájemce zhruba deset dolarů. Sama firma zatím investovala do nového výrobního procesu přes milión dolarů, dalších pět pohltí masivní reklamní kampaň. Technologie se liší od obvyklé, neboť během fermentace se z vinných hroznů odstraňuje většina cukru a uhlovodanů.

"Naším cílem sice je zachovat sladkou chuť, ale zároveň se snažíme odstranit maximum cukru," uvedla vedoucí laboratoře Cara Morrisonová. Podle ní by cukru nemělo být více než šest gramů na standardní pohár.

Hlasujte v anketě pod článkem:
Zakoupili byste si víno na hubnutí?

V první fázi hodlají výrobci zásobit konzumenty půl miliónem lahví v naději, že se po nich jen zapráší. Tento optimismus však s nimi nesdílejí odborníci z vinařské oblasti.

"Zda se dietní víno skutečně prosadí i na komerční bázi, rozhodne výlučně reklama. Zatím to spíš vypadá, že v obchodní síti nic takového nechybí," tvrdí například Gregory Condes, spolupracovník sanfranciského časopisu Wine Merchant.