B1 - podporuje přeměnu energie, posiluje srdce, zklidňuje zažívací potíže. Obsahuje ho cibule, špenát, pórek, rebarbora, červená paprika, petržel aj.

Vitamín B2 - hojí kůži, snižuje frekvenci a závažnost migrén. Je obsažen např. v petrželi, špenátu, květáku, růžičkové kapustě, česneku.

Vitamín C - posiluje imunitu, urychluje hojení ran, je antioxidant. Jeho zdrojem je například červená paprika, petržel, černý rybíz, květák, jahody a pomeranče.

Provitamín A - podporuje hojení ran, pomáhá tělu v boji proti infekcím. Najdeme ho v petrželi, červené paprice, mrkvi, rajčatech, meruňkách aj.

Kyselina listová - chrání proti vrozeným vadám, snižuje riziko onemocnění srdce a cévních mozkových příhod. Obsahuje ji petržel, špenát, meloun, rajčata, zelí aj.

Draslík - pomáhá snižovat krevní tlak. Najdeme ho v celeru, kapustě, květáku, zelených fazolkách, ananasu, hroznovém vínu, ovocných a zeleninových šťávách aj.

Vápník - udržuje zdravé kosti a zuby, pomáhá v prevenci osteoporózy, podporuje činnost svalů. Jeho zdrojem jsou např. brokolice, celer, hrášek, pórek, lískové oříšky.

Železo - se podává při chudokrevnosti z nedostatku železa, je zvlášť potřebné v těhotenství. Je obsaženo např. v listové zelenině a sušeném ovoci.  

Těstovinový salát s cuketou

350 g těstovin, 4 malé cukety, 150 g ricotty nebo měkkého tvarohu, 2 stroužky česneku, olivový olej Bertolli Extra Vergine, sůl, bazalka, tymián nebo majoránka (4 porce).

Cukety nastrouháme na nudličky a dáme je do větší mísy. Pokapeme olivovým olejem, osolíme a ochutíme bylinkami. Promícháme a necháme uležet. Uvaříme krátké těstoviny, scedíme a přidáme k nastrouhaným cuketám. Nakonec vmícháme ricottu nebo tvaroh. Salát servírujeme vychlazený a zdobený lístkem bazalky.

Studené i teplé

Místo ricotty nebo tvarohu se dá použít jogurtová omáčka Yofresh nebo kupovaný salátový dresink. Těstoviny můžeme podávat i teplé, doplníme je například zelenou omáčkou z bylinek nebo rajčatovým dipem (kořeněný protlak s kousky rajčete a papriky).