Žít v současné době není jednoduché. Společnost vyvíjí na jednotlivce obrovský tlak v mnoha směrech, hubnutí nevyjímaje. Není se tedy čemu divit, že celá řada tiskovin, internetových portálů či televizních stanic stále dokola propaguje zdravý styl života.

Pod takovým tlakem jen málokdo zůstane klidný, a při sebemenším pocitu, že s jeho postavou není něco v pořádku, začne hledat jakýkoli způsob, jak to napravit.

Server womenshealthmag.com přinesl přehled některých potravin, které pomáhají při hubnutí, při tvorbě svalové hmoty, regulují množství břišního tuku a pomáhají také jako prevence proti některým chorobám.

Mandle a ořechy

Velcí pomocníci při tvorbě svalové hmoty snižují chuť k jídlu. Pomáhají v boji s obezitou, onemocněním srdce, proti ztrátě svalové hmoty, vráskám i v boji s vysokým krevním tlakem.

Fazole a luštěniny

Pomáhají tvořit svalovou hmotu, spalují tuky, regulují trávení, účinkují v boji s obezitou, proti rakovině tlustého střeva, při srdečních onemocněních či vysokém krevním tlaku.

Špenát a další „zelená“ zelenina

Neutralizuje volné radikály (molekuly, které urychlují stárnutí), pomáhá proti rakovině, srdečním chorobám, proti mrtvici či osteoporóze.

Mléčné produkty (nízkotučné)

Nezbytná součást jídelníčku vhodná pro zpevnění kostí a regulaci váhy, skvělý pomocník proti osteoporóze, obezitě a vysokému tlaku.

Libové a krůtí maso 

Pomáhá při tvorbě svalové hmoty, posiluje imunitní systém – opět skvělý pomocník v boji s obezitou.

Olivový olej 

Snižuje cholesterol, posiluje imunitní systém, pomáhá v boji proti obezitě nebo vysokému tlaku.

Celozrnné pečivo a cereálie 

Pomáhá proti ukládání tuku v těle, prevence proti rakovině, obezitě či vysokému krevnímu tlaku.

Bobuloviny 

Chrání srdce a zrak, zlepšují rovnováhu, koordinaci a krátkodobou paměť.