Cvičíte-li, mění se složení vašeho těla, nabíráte svalovinu, odbouráváte tuk a tělo lépe hospodaří s vodou. Hmotnost proto může v určitém období redukce klamat.

"Na váhu proto doporučuji stoupat maximálně jednou týdně. Výkyvy, k nimž během dne běžně dochází, zbytečně stresují. Mnohem lepší je měřit si pravidelně obvody jednotlivých částí těla. I když se totiž ručička váhy zastaví, ztracené centimetry vás ujistí, že jste na správné cestě,“ vysvětluje prof. MUDr. Karel Martiník, DrSc., z Institutu zdraví v Hradci Králové.

Důležitá aktivace lymfatického systému

Ke zdravému úbytku centimetrů je dobré aktivovat metabolismus tuků spolu s lymfatickým systémem. „Míza, která v něm proudí, totiž dokáže přepravit tuk do krevního oběhu a jeho prostřednictvím pak do svalu. Tady ho lze konečně spálit. A to je přesně to, co při hubnutí potřebujete,“ dodává Martiník.

Díky práci lymfy jsou problematické partie maximálně prokrveny a nežádoucí tuk začne být spotřebováván. Výsledkem je úbytek kilogramů a lepší odvod metabolických zplodin. Silné prokrvení pokožky i lepší zásobování svalů kyslíkem, vitamíny, minerálními látkami a enzymy navíc působí pozitivně proti celulitidě. Celkově je pleť hladší, jemnější a přitom pevnější.

Lymfatický systém lze přitom nejlépe aktivovat při lymfatické masáži, ale i cvičením na tzv. BodyRollu či v aerobním trenažéru VacuShape, který je založen na bázi podtlaku. Změna postavy je viditelná zpravidla už po desáté aplikaci, přičemž cvičit byste měli alespoň třikrát týdně půl hodiny.

K zdravému úbytku centimetrů je dobré aktivovat metabolismus tuků spolu s lymfatickým systémem.

Ke zdravému úbytku centimetrů je dobré aktivovat metabolismus tuků spolu s lymfatickým systémem.

FOTO: Vacushape.cz

„Tento čas nikdy nepřekračujte,“ radí Jitka Dlouhá, ze společnosti Wellness profi ze Žďáru nad Sázavou. Podle ní je důležitý i výběr podtlaku. Proto byste nikdy neměli trvat na tom, aby byl „co vydržíte“. Nechte ho plně na vyškolené obsluze. Ta dokáže nejen nejlépe posoudit vaši kondici, ale také počasí a vaše subjektivní pocity, na které by se vás měla před začátkem cvičení ptát.

Je-li venku velké teplo, cévní systém je vinou termoregulace rozšířen. V takovém případě je lepší volit nižší podtlak. Na teplo v kombinaci s přístroji, které využívají působení podtlaku, si vůbec dejte pozor. Například solárium byste měli v létě zařadit vždy až po nich.

Nepodceňujte výběr studia

Výběr studia, ve kterém budete cvičit, je velmi důležitý. "Dobrý trenér by vám měl umět sestavit cvičební plán s ohledem na vaše skutečné možnosti, probrat s vámi jídelníček a zjistí-li v něm vážné nedostatky, předat vás nutričnímu terapeutovi nebo certifikovanému výživovému poradci ke konzultaci. Měl by vás motivovat, vést, vzdělávat a zajímat se také o vaše pocity při cvičení," radí Michaela Lepová z Figurestudio.cz.

A jak si vybrat nejlépe studio? Každý z nás je jiný, někdo preferuje velká neosobní fitka, jiný by se bez individuální péče neobešel a upřednostňuje menší studia určená pouze ženám.

Najděte si zkrátka to, kde je vám dobře, tam pravděpodobně vydržíte a budete se tam rádi vracet. Nebojte se experimentovat, zkoušejte nové druhy pohybu, nabídka je v dnešní době skutečně pestrá.