Když jídlo není teplé

Pokud by vám někdo říkal, že si máte dovezené jídlo ohřát v mikrovlnce, již u něj neobjednávejte. Kurýr by měl vždy dovézt jídlo, které je teplé a může se rovnou jíst. Jinak ho reklamujte.

Některé restaurace nebo rozvozové služby na zpětné připomínky neberou ohledy. Proto se vyplatí předem si o rozvážkové službě nebo restauraci zjistit, zda u nich funguje alespoň nějaká forma zpětné vazby, která by pomohla nápravě.

Mnohé rozvážkové služby mají zákaznickou podporu, která dokonce nabízí kompenzaci v podobě slevy na příští objednávku nebo vrácení peněz či věrnostních kreditů.

Velikost porce by měla být stejná jako v restauraci

Je snazší někomu jídlo poslat v krabičce a vyhnout se přímé konfrontaci, kdy hladovému zákazníkovi přijde scvrknuté maso s jedním bramborem. Pokud má mít kuřecí řízek 150 gramů, nejde to dohánět objemným termoboxem nebo přílohovou zeleninou.

Již od pohledu poznáte, že tak malou porci by si v restauraci nedovolili před vás postavit. Pokud nebudete s velikostí porce spokojeni a máte pocit, že jste byli ošizeni, kontaktujte rozvážkovou službu nebo restauraci a požadujte kompenzaci.

Zjistěte si předem, jak můžete platit

Rozvážkové služby i restaurace umožňují různé druhy platby. Podívejte se dopředu na webové stránky restaurace či rozvozu nebo si zavolejte a zjistěte, jak můžete platit. Není nic horšího, než zjistit, že máte v peněžence prázdno, když můžete platit jenom v hotovosti při předání.

Jak můžete za dovezené jídlo zaplatit? V hotovosti, kartou při předání, anebo kartou online. Záleží, odkud si objednáváte. "Na internetu se nyní začíná rozmáhat opakovaná platba, kdy si platební brána zapamatuje číslo vaší karty a vy už nemusíte ztrácet čas zadáváním platebních údajů," upozorňují autoři projektu Dámejídlo.cz.

Když má jídlo zpoždění, měli by vás informovat

Někdy se může stát, že vaše jídlo dorazí později kvůli dopravní zácpě, nehodě nebo špatnému počasí. To ještě lze omluvit. Pokud ale přijde jídlo se zpožděním kvůli pochybení v restauraci nebo špatné koordinaci kurýra, tak něco není v pořádku.

V ideálním případě by vás měla rozvozová služba nebo restaurace informovat o zpoždění, sdělit nový čas a omluvit se za chybu. I v případě zpoždění ale platí, že máte nárok na teplé a kvalitní jídlo. Pokud jídlo přijede pozdě a ještě studené, požadujte kompenzaci.

Rozvážející firmy si naštěstí již začínají uvědomovat, že není nic horšího, než hladový zákazník, který marně čeká na svůj oběd nebo večeři.