Ženy už tak během života nesčetněkrát bojují se svou váhou, když jim ještě přibyde starost, že během spokojeného partnerského soužití půjdou kila o to víc nahoru, není to příliš optimistická vyhlídka. Byť se podle odborníků jedná o reálně prokázaný stav, dá se na něm ledacos změnit.

Jak vědci zjistili, mají ženy ve společné domácnosti s partnerem tendenci jíst více potravin s vyšším obsahem tuku či cukrů. Jeden ze specifických bodů britské studie odhalil, že mladé vdané ženy mají ve vyhlídce pěti let od uzavření manželství tendenci navýšit svoji váhu o zhruba 10 kilogramů.

U mužů podobný poměr spokojený vztah=nabírání na váze zjištěn nebyl. Ba právě naopak, pánové oproti ženám výrazněji přibývají v rámci probíhajícího rozvodu nebo v období po rozvodu, uvedl server Health.

Je ale vůbec možné, aby ženy skloubily spokojený vztah a optimální váhu? Je a není to prý ani nijak náročné. Stačí jen myslet na základní pravidla, která jim v tom pomohou.

Jezte různá jídla

Nikde není psáno, že se musí manželé či partneři stravovat naprosto stejně. Mužský a ženský organismus má jiné požadavky, a stravovat se stejně, jen třeba proto, aby se ušetřil čas při přípravě dalšího pokrmu, je možná rychlejší, ale rozhodně ne zdravější.

I když je muž a žena stejné výšky a váhy, muž potřebuje průměrně o 30 % více přijímaných kalorií k tomu, aby měl hodnotný jídelníček.

Uzpůsobte si velikost porce

Při jídle je třeba myslet na to, že daná porce je pouze pro vaši potřebu. Nesníte-li například vrchovatý talíř těstovin s omáčkou, nemusí to být proto, že je nemáte ráda, ale protože je jich jednoduše moc. Naložte si na talíř tak jen to, co sníte.

A pokud bude mít někdo podle menších porcí pocit, že jste na dietě, rozhodně se tím nenechte rozhodit. Uvědomte si, že přejídání (hlavně kvůli ostatním) je mnohem horší než malé, ale zato pravidelné porce.

Nemusíte jíst vždy jen spolu

Hlavně v rodinách s dětmi platí, že se jí v určitou dobu a pohromadě. Pro bezdětné partnery to ale pravidlem být nemusí. Pokud přijdete později z práce, nebo máte zrovna chuť na něco malého, když partner ne, není na tom nic špatného.

Společné večeře či obědy možná utužují vztah, ale jíst jen proto, abyste dodrželi nějaký řád, není to správné řešení.

Nezakládejte společné chvíle na jídle

"Mnozí mí klienti tvrdí, že po vstupu do manželství nebo sestěhování se dohromady, tráví společné chvíle vesměs jídlem. V kině si dají popkorn, jdou na zmrzlinu nebo na večeři," vysvětluje dietoložka Cynthia Sassová.

Podle ní je nejdůležitější rozbít stanovenou rutinu a zaměřit se při společných chvílích i na něco jiného, třeba sport. Rozhodně to ale není tak, aby se naprosto vyloučily společné večeře mimo domov, jen je stačí omezit.

Myslete na milostný život

Stalo se vám už někdy, že jste se trošku víc s partnerem napili, případně se přejedli natolik, že jste neměli na nějaké milostné skotačení ani pomyšlení? Pak rozhodně nejste ani první, ani poslední. Podle dietoložky Sassové je takový jev u mnohých párů (hlavně v jídle) bohužel více než občasný.

Čím více se bude "odkládat" společné milování kvůli podobným situacím, o to více hrozí riziko, že se z toho nejen stane pravidlo, ale také hrozí častější přejídání a následné přibírání na váze.