Rýžové chlebíčky s čokoládovou, karamelovou nebo jogurtovou polevou

Celozrnné rýžové chlebíčky, často přezdívané “polystyreny”, se řadí mezi nízkokalorické jídlo, jen pokud si je budeme dopřávat bez sladké polevy. V opačném případě silná vrstva čokolády, karamelu či jogurtem ochuceného tuku na jejich povrchu může být stejně kalorickou bombou jako hrst sladkých bonbonů.

Sušené ovoce nebo zelenina

Jen proto, že jsou sušené chipsy z krájeného jablka, banánu, mrkve nebo celeru, neznamená, že jsou zdravé. Některé druhy jsou smažené na tuku a obsahují spoustu kalorií. Získejme ovoce a zeleninu raději v čerstvé podobě tak, jak je příroda stvořila – a pokud nás touha po něčem slaném a křupavém neopustí, stačí si dopřát malou hrst ořechů nebo 100% celozrnné sušenky.

Balený čaj v láhvi

Domácí uvařený čaj z pytlíku nebo sypaných listů je zdravý nápoj, ovšem s baleným čajem, který si můžeme koupit v každé večerce či potravinách, má pramálo společného.

"Balený čaj sice začíná 'čajem', ale končí pořádnou dávkou přidaných chutí, barviv a cukrů. Mnoho čajových nápojů má dokonce i dvojnásobnou dávku cukrů, než je potřeba. Nejlepší volbou je uvařit si čaj doma a dochutit si ho podle svých preferencí," upozorňuje Susan Bowermanová, odborná konzultantka společnosti Herbalife.

Müsli tyčinky

Müsli jistě zní samo o sobě zdravě, ale pozor na obsah cukrů. Navíc v těchto "rádoby“ zdravých tyčinkách je velmi malé množství celozrnné mouky. Lepší volbou by pro nás byla malá hrst fíků nebo sušených švestek, aspoň bychom měli trochu pravého ovoce.

Tuňákový sendvič

Není správné předpokládat, že ryba je vždy zdravější než ostatní druhy masa – vše totiž záleží na tom, jak je připravena. Tuňákové sendviče jsou obvykle plné majonézy (100 kalorií na lžíci) a obsahují tolik kalorií a gramů tuku jako hamburger z fast foodu. Namísto této majonézové kalorické bomby vyzkoušejte libová krůtí nebo kuřecí prsa. Pokud se přesto nechcete vzdát chutě na tuňáka, připravte si ho doma bez majonézy - v kombinaci s tvarohem nebo avokádem to bude rozhodně mnohem zdravější varianta.

Rozinky máčené v jogurtu

Pokud si myslíte, že tato kombinace je vhodným způsobem, jak získat svou denní dávku jogurtu a ovoce, raději se znovu zamyslete. Obalené rozinky mají jen malou špetku jogurtu utopenou v bohaté vrstvě tuku. Obsah kalorií se může zdát nízký, ale to pouze proto, že jde o nízké dávkování. Mnohem zdravějším řešením je zamíchat si hrst rozinek do obyčejného bílého jogurtu.