Vynechávat snídani

Vynechání snídaně vypadá jako dobrý způsob, jak snížit počet kalorií, ale výsledkem může být velký hlad po celý den, uvádí webmd.com. A to může vést k neplánovanému uzobávání během dne a velkým porcím k obědu i k večeři. Proto je lepší dát si k snídani jídlo s vysokým obsahem bílkovin, což následně pomůže zmírnit hlad během dne. Lidé, kteří každý den pravidelně snídají, mají procentuálně menší problémy s nadváhou než lidé, kteří snídají nepravidelně, nebo vůbec.

Zapomínat na kalorie u svačin

Pokud v rámci své diety úzkostlivě počítáte, kolik které jídlo obsahuje kalorií, pak nesmíte zapomenout, že se toto počítání týká i jednotlivých svačin mezi jídly. Může nastat například situace, že kolegyně slaví narozeniny, a vy si dáte malý kousek dortu, pár preclíků, ale i když sníte jen malé množství, může vám to váš dietní plán narušit.

Vynechávat svačiny

Zatímco neustálé nekontrolované uzobávání během dne vede k přibírání na váze, promyšlený jídelníček, který obsahuje výživné svačiny, naopak v hubnutí pomáhá. Lidé, kteří jedí několikrát denně, ale menší porce, mají mnohem více pod kontrolou svůj hlad a záměrné hubnutí. Pokud svačinky obsahují velké množství bílkovin jako například ořechy, značně napomáhají ke správné funkci metabolismu.

Spoléhat na nízkotučné produkty

Je pravda, že nízkotučné produkty hrají důležitou roli při dietě, nicméně je třeba myslet na to, že nízkotučný nerovná se nízkokalorický. Pokud máte pocit, že když si dáte kus nízkotučného dortu, tak tím v podstatě dietu neporušujete, pak se mýlíte. Pravdou je, že si tím ublížíte možná víc, než kdybyste si dali malý kousek klasického dortu. Podstatou je hlídat si především obsah tuku, cukru a počítat kalorie.

Zapomínat na kalorie v nápojích

Když počítáte, kolik kalorií má jídlo, které se chystáte sníst, nezapomeňte také na nápoje, které během dne vypijete. Například pití kávy nebo alkoholu může váš zeštíhlující plán narušit. A co je ještě horší, že kalorie v nápojích nezahánějí hlad. Naopak ho ve vás mohou ještě podpořit.

Pít málo vody

Nedostatek vypité vody je jedna z nejčastějších chyb, které se lidé v rámci diety dopouštějí. Voda je základní způsob, který napomáhá spalovat kalorie. Pokud jste dehydrovaní, váš metabolismus se zpomaluje. A to znamená, že se zpomaluje i proces hubnutí. Pokud vypijete osm a více sklenic vody denně, tak tím svou dietu velice podpoříte.

Zákaz mléčných výrobků

Pokud jste byli zvyklí pít plnotučné mléko, jíst plnotučné jogurty a sýry a najednou je ze svého jídelníčku zcela vynecháte, můžete si tím uškodit víc, než kdybyste je jedli stále, jen v omezeném množství. V případě, že má tělo dostatek vápníku, dokáže spálit daleko více tuku, než když trpí jeho nedostatkem. Jedná se však o vápník získaný z přírodních produktů, potravinové doplňky je nenahradí.

Vážit se každý den

Vážit se každý den je v podstatě velmi kontraproduktivní, protože žádné nebo pomalé změny mohou člověka akorát přivést do deprese. Je mnohem lepší, když se člověk váží jednou týdně, protože to přinese efektivnější informace. Pokud si stanovíte, kolik kilo shodíte týdně či měsíčně, bude snazší těchto cílů dosáhnout.

Dávat si nereálné cíle

Pokud si stanovíte, že například shodíte 8 kilo za týden, což je v podstatě nemožné, kladete si před sebe nereálné cíle, kterých nelze dosáhnout. Když člověk zjistí, že se nepodařilo vysněné váhy dosáhnout, může to mít opačný efekt, tedy že dietu vzdá již v počátcích. Reálné cíle, které jsme schopni dokázat, jsou základem úspěšné diety. Vždy je však lepší, když vám s naplánováním diety pomůže odborník, který odhadne, co a jak rychle jste schopni zvládnout.

Vyhýbat se cvičení

Pokud stavíte celou dietu pouze na úpravě jídelníčku a vyhýbáte se cvičení, je to špatně. Když se budete víc hýbat, budete moct jíst častěji jídla, která vám chutnají, a stejně budete úspěšně hubnout. Základem je najít takové cvičení, které vás skutečně baví a které nebudete vnímat pouze jako povinnost a součást diety. Pokud vás nebaví chodit do posilovny, zkuste běhání, plavání nebo jízdu na kole.