Každý člověk by si měl svá rizika orientačně zjistit pomocí tzv. body mass indexu (BMI).

BMI = hmotnost (v kilogramech) / výška2 (v metrech)

"V případě, že se váš BMI pohybuje v rozmezí 25–30, máte nadváhu. Hodnoty BMI nad 30 vypovídají o obezitě. V obou případech je pro vás hubnutí vhodné," doporučují lékaři ze serveru Léčba-rakoviny.cz

Jak snížit své hodnoty BMI?

Bohužel většina lidí bere jídlo jako samozřejmost a málokdy se zamýšlí nad tím, co vlastně konzumují. Ideální strava pro hubnutí je přiměřeně tučná, s vysokým podílem vlákniny, ovoce, zeleniny a kvalitních bílkovin.

Rychlé hubnutí samozřejmě přispívá k jojo efektu. Proto skutečného úspěchu v hubnutí lze dosáhnout pouze dlouhodobou změnou životního stylu.

Lidé by měli hodně cvičit. Doporučených je minimálně 60 minut denně. Aktivitu lze rozdělit do více bloků během dne. Člověk by měl upřednostnit takový pohyb, který mu je příjemný a odpovídá i jeho fyzické zdatnosti.

Čemu se naopak vyhnout

Hladovění, půstům, nízkoenergetickým dietám. Zdá se, že fungují. Opak je však pravdou. Nehubnete tuk, nýbrž aktivní hmotu. Navíc dochází k odvodnění. V extrémních případech hrozí i hospitalizace.

Doplňkům stravy. Jejich efekt je krátkodobý. Dá se říci, že neuškodí, ale ani nepomůžou. Ušetřené finance investujte raději do výživového poradce. Ušije vám jídelníček i pohybový plán na míru.

Detoxifikaci organismu, alkoholu a tabáku. Vaše tělo má samočisticí schopnost. Nejvíce mu pomůžete dostatečným příjmem tekutin.

Extrémně náročnému cvičení. Riskujete vznik zranění a dehydrataci.

Úspěšná změna životního stylu jde ruku v ruce se změnou myšlení. Ačkoliv to není vždy úplně lehké, výsledek stojí za to.