Odborníci zkoumali více než rok účinky vitamínu E na stovkách dobrovolných účastnících.

"Existují dva základní typy bolesti svalů. První je akutní, která nastává již během cvičení nebo bezprostředně po něm, druhá je zpožděná, která přichází zhruba dvanáct hodin po fyzické zátěži," vysvětlují odborníci.

Zatímco v prvním případě se jedná spíše o únavu nebo mírnou bolest, druhá je vážnější a projevuje se především u příležitostných pracantů a sportovců.

"Opožděná bolest se projevuje u lidí, kteří třeba celý týden sedí v kanceláři a během víkendu se snaží nedostatek pohyb dohnat nadměrnou fyzickou zátěží. Právě těm může výrazně pomoci vitamín E, který redukuje bolest svalů, záněty a také svalovou ochablost," vysvětlují vědci.

Důležitá je rozcvička

Kromě vitaminu E, jehož největším zdrojem jsou například obilné klíčky, se dá bolestem svalů předejít také dostatečným protáhnutím svalů před cvičením a dostatečným zchladnutím po výkonu.

"Je potřeba si udělat před a po fyzické námaze dostatek času na přípravu a pak na uvolnění. Výborným pomocníkem je také postupné přidávání na výkonu. Nejvíce ale samozřejmě proti bolestem svalů pomůže pravidelné, nikoliv jen nárazové cvičení," doporučují lékaři a dodávají, že při dlouhotrvajících bolestech svalů je vhodné kontaktovat lékaře.