Zdravá výživa a omezený příjem kalorií tedy nemusí znamenat žádná rizika pro dítě, ani matku. Ale samozřejmě nesmí jít o žádnou drastickou dietu.

Jídelníček by měl zůstat vyvážený a obsahovat potraviny jako celozrnné obiloviny, ovoce, zeleninu a luštěniny.

Podle analýzy 44 vědeckých studií, jež se dohromady zúčastnilo více jak 7000 žen, měly nastávající matky při nižším příjmu kalorií významně menší pravděpodobnost vzniku závažných zdravotních komplikací.

"Jsme svědky, že stále více žen s nadváhou když otěhotní, jsou vystaveny zvýšenému riziku celé řady komplikací. Přičemž řízenou dietou i během těhotenství mohou ženy tyto zdravotní rizika výrazně snížit," vysvětluje londýnská gynekoložka Dr. Shakila Thangaratinamová a dodává:

"Tato zjištění by měla uklidnit všechny maminky, které se bojí, že by redukční dieta mohla mít negativní dopad na správný vývoj jejich ještě nenarozených dětí. Pokud si budou hlídat příjem kalorií a dbát na vyvážený jídelníček, nemusí se hubnutí v těhotenství obávat."

Těhotné ženy by ale nikdy neměly hubnout samy bez vědomí lékaře.