"Existují určité metody, jak se trápení s nočními děsy zbavit. Někdo si před usnutím zpívá, někdo myslí na krásné věci, jiný si zase zacvičí. Nám se zdá jako zaručená metoda modlení," uvedl neurofyziolog z bonnské univerzity Detlev Linke, specializující se na poruchy spánku.

Vědci vycházejí z domněnky, že lidé trápící se nočními můrami mohou své sny kontrolovat a nedovolit negativním vlivům, aby ovlivňovaly jejich mysl.

"Cesta je vcelku jednoduchá. Je potřeba si ze závěru každého dne udělat příjemnou záležitost, myslet na dobré věci a hlavně si nevybavovat to zlé, a vůbec na zlo nemyslet. Před usnutím musíte mít v hlavě jednoduše samé dobré myšlenky," řekl Linke německému listu Express.

Linke již svůj způsob léčby vyzkoušel na některých svých pacientech a nevidí důvod, proč by účinky jeho nápadu nemohly být doporučen široké veřejnosti.

"Moji pacienti se naučili používat modlitby jako ochranu před narušováním spánku zlými sny. Sami na sobě tak dokázali, že tento způsob opravdu funguje," míní německý lékař.

Podle expertů kromě modlení obstojí také přeříkávání básniček a písní s pozitivním textem. Zabírají rovněž vlastní básnické výtvory.