Méně společenští jedinci cvičí raději v klidu domova, více odvážní chodí "týrat" své tělo do posilovny. Právě v posilovnách ale nejeden člověk dělá při cvičení větší či menší chyby, které pak mají za následek buď žádný, nebo jen malý výsledný efekt.

Odborníci na cvičení se zaměřili na nejčastější chyby u mužů i žen. Nejvíce zádrhelů vzniká podle nich při zvedání různých závaží a posilování jednotlivých partií těla, uvedl server healthland.time.com. Zatímco muži své schopnosti často nadhodnocují a přidávají si závaží více, než je zdrávo, ženy se ve svých schopnostech a především fyzických možnostech podceňují a volí závaží záměrně lehké.

Jaká zátěž je tedy ta pravá? Podle fitness odborníků je ideální váha zátěže taková, kterou budete schopni při začátku cvičení zvednout až 30krát za sebou, a po malé pauze ještě 15krát. Pokud si zvolíte hmotnost takovou, že už po dvou opakováních budete "hekat" vysílením, není to dobře, navíc riskujete úraz, minimálně v podobě namožených svalů.

Správný postoj a forma na cvičení 

Podle odborníků není ale správně volená náročnost posilování to jediné důležité. Před začátkem intenzivního posilování je vhodné být také v dobré formě. Pokud například máte dlouhodobě špatné držení těla, vaše svaly budou minimálně ztuhlé nebo ochablé, a při rychlém nástupu posilování vám tak častěji hrozí nějaký úraz. Při posilování je proto také nutné vždy myslet na správný postoj a zpevnění těla.

Odborníci také radí nedělat při posilování rychlé trhavé pohyby, ale provádět vše pomalu. Nejedno cvičení či posilování je podle nich náročnější, když zpomalíte a provádíte cviky v mírnějším tempu.