Hubnutí samo o sobě není nijak jednoduché, zvlášť pokud se snažíte shodit nějaká ta kila příliš rychle, nebo nevíte pořádně, jak na to, a děláte to tedy vlastně špatně. Nejlepší by bylo mít po ruce vždy nějakého prověřeného odborníka, ale ne vždy je takový nablízku, nehledě na to, že jeho rady nejsou většinou zadarmo.

Ale nezoufejte, my vám přinášíme úplně zdarma některé osvědčené rady profesionálů na zdravou výživu a hubnutí, kteří serveru Health.com prozradili pár triků, které prý spolehlivě zabírají. Pokud je budete dodržovat pravidelně každý den, malé výsledky se začnou postupně dostavovat.

Vyzrajte na nezbedné chuťové pohárky

"Chuťové pohárky jsou zákeřné. Oblíbí-li si něco dobrého, nutí nás to jíst stále dokola. Mají ale i slabou stránku, dají se lehce ošálit. Pokud nedostanou své oblíbené jídlo, naučí se mít v oblibě něco jiného. Zkuste tedy do svého jídelníčku pomalu zařazovat zdravější věci a ty nepříliš vhodné potraviny naopak pomalu vyřazujte. Uvidíte, jak za pár týdnů budete při výběru pokrmu automaticky sahat po zdravější variantě," vysvětluje svůj tip lékař David Katz, vedoucí výzkumného centra na univerzitě Yale.

Chuťové pohárky se dají podle odborníků docela jednoduše napálit. Nedodáte-li jim pravidelně něco nezdravého, rychle si zvyknou na něco jiného, co si oblíbí. A to i zdravého.

Chuťové pohárky se dají podle odborníků docela jednoduše napálit. Nedodáte-li jim pravidelně něco nezdravého, rychle si zvyknou na něco jiného, co si oblíbí. A to i zdravého.

FOTO: fotobanka Profimedia

Každý den se trošku rozmazlujte

"Všem radím každý den trošku zhřešit a dopřát si malý kousek tmavé čokolády, která má alespoň 70 % kakaa. Kousek čokolády by neměl přesáhnout hodnotu 100 kalorií," doporučuje dietoložka Cynthia Sassová.

Každodenní malé "povolené" mlsání prý výrazně omezí chutě na další sladkosti. Navíc vás to uspokojí víc, než kdybyste mlsali něco slaného.

A tím, že vlastně mlsáte pro své vlastní dobro, si požitek z čokolády užijete mnohem víc, a to bez výčitek svědomí.

Vyzrajte na mlsání

Pokud už v obchodě neodoláte a koupíte si své oblíbené brambůrky nebo slané tyčinky, rozhodně je doma nedávejte na snadno dosažitelné místo. Nejlépe je uložit je někam hodně vysoko, případně tak, aby vůbec pamlsky nebyly na očích. Jen tak se ubráníte tomu, že při každém průchodu okolo šuplíku neodoláte a něco "si zobnete".

"Já sám dělám to, že pokud už si něco opravdu nezdravého koupím, schovám to opravdu na podivné místo, třeba i do sklepa. Když už na něco nezdravého dostanu opravdu chuť, musím vynaložit více energie, abych se k tomu dostal," líčí vlastní zkušenost profesor Brian Wansink, šéf přes výživu na Cornellově univerzitě v New Yorku.

Pravidelný přísun omega 3 mastných kyselin 

Zkuste se naučit pravidelně 30 minut před každým obědem a večeří dát si "porci" omega 3 mastných kyselin. Buď v podobě kapslí každý den, případně to můžete nahradit třikrát týdně porcí nesmaženého lososa či pstruha, v každém případě k tomu přidejte ještě šest ořechů.

"Tato kombinace má schopnost snižovat pozdější touhu po jídle, tudíž toho sníte výrazně méně," tvrdí Michael Roizen, odborník na zdravou výživu.

Pití si dávejte s ledem

"V restauraci si dávejte zásadně pití s ledem. Pití studené vody během jídla způsobí, že se budete cítit dříve nasyceni. Čím chladnější voda, tím více kalorií budete muset spálit, aby se ohřála na přijatelnější teplotu pro vaše tělo," uvádí David Kirsch, newyorský trenér celebrit.

Stravování po francouzsku

Říká se, že hlavní rozdíl mezi francouzskými a americkými ženami je v pohledu na jídlo. Zatímco Američanky jedí stylem velké porce, málo druhů jídla, Francouzky to mají opačně. Upřednostňují malé porce vícekrát denně a mnohem bohatší složení jídla na talíři. Nechte se jimi inspirovat.

Menší porce a bohatější výběr jídla. To je základem nejen dobrého zažívání, ale i k udržení zdravého životního stylu.

Menší porce a větší výběr jídla. To je základem nejen dobrého zažívání, ale i udržení zdravého životního stylu.

FOTO: fotobanka Profimedia

Dejte si záležet a s přípravou jídla si trošku vyhrajte. Příklad snídaně: jeden toust, kousek másla, džem, k tomu ovoce (třeba půlka banánu) plus káva nebo čaj. "Rozmanitost, ale i pestré barevné kombinace stravy dokážou dostatečně ošálit žaludek. Vy pak budete mít pocit, že jste toho snědli mnohem více, než na talíři ve skutečnosti bylo," vysvětluje Mireille Guilianová, autorka knihy Proč Francouzky netloustnou.

Spalování kalorií

Po namáhavějším cvičení nezapomeňte tělu dodat bílkoviny (zhruba do 45 minut po cvičení). Ty vašim svalům nejen dodají znovu energii, ale také pomáhají lepšímu spalování kalorií.

"Pro správný příjem je dobré si s sebou na cvičení brát nějakou tyčinku (max. 100 - 200 kalorií), nebo nezapomenout případně do práce přibalit na svačinu jogurt nebo kousek sýra," radí Teddy Bass, trenér celebrit.