„Množství kalorií není to nejdůležitější, větší význam má jejich složení,“ vysvětlila vedoucí studie Beatrice Golombová z Kalifornské univerzity v San Diegu. Podle studie na tisícovce Američanů tloušťka – v případě více než poloviny Američanů už obezita – s množstvím snědené čokolády nesouvisí, důležitá je frekvence, s níž si pochoutku dopřáváte.

Golombová zjistila, že ti, kdo jedli čokoládu několikrát týdně, byli v průměru štíhlejší než ti, kdo si ji dopřáli jen příležitostně. Důležitější bylo, jak často jedli čokoládu, než kolik jí jedli.

Zpráva v časopise Archives of Internal Medicine připomíná, že zejména tmavá čokoláda obsahuje antioxidanty, zabraňující poškozování buněk. Tyto tzv. katechiny mohou ale také zlepšit svalovou hmotu a snížit váhu, prokázala Golombová na myších. To „špatné“ na čokoládě jsou přídavky cukru a tuku, ne samotné kakao, dodala.

Přečtěte si také:
Jak na kancelářský románek
Láska na pracovišti může přinášet mnoho úskalí. Jaká jsou nejčastější?
Více se dočtete ve čtvrtek v deníku Právo (příloha Café).