Hormonální nerovnováha způsobená špatnou stravou, stresem, znečistěným životním prostředím a nedostatkem účinného cvičení způsobuje ukládání tuku v problémových partiích a pro odbourání těchto zásob je tak nutná celá řada změn, pouhá úprava jídelníčku jednoduše nestačí.

Podle Maxe Tomlinsona za ukládání tuku v určité problémové partii může nečinnost konkrétního hormonu. K nápravě tohoto stavu je tedy nutné zaměřit se na rovnováhu daného hormonu.

Jak se zbavit tuku na bocích

Za nevzhledné bochánky tuku v oblasti boků může nerovnováha hormonu inzulinu, který reguluje hladinu cukru v krvi.

Příliš mnoho cukru přijímaného z potravy nutí inzulín k neustálé aktivitě. Pokud k tomu dochází dlouhodobě, přestanou buňky správně fungovat, což způsobí, že se začne uvolňovat více inzulínu než je nutné a nadbytek glukózy v krevním řečišti způsobí, že se tuk začne ukládat právě v oblasti boků.

Akční plán: V první řadě je nutné změnit jídelníček, a to tím způsobem, že se zaměříte na omezení sacharidů v potravě a rychle se spalujících potravin (alkohol, bílé pečivo, sušenky, buchty, chipsy, hranolky, slazené snídaňové cereálie, rýže či perlivé nápoje).

Naopak velmi vhodná je středomořská strava - potraviny bohaté na antioxidanty, jež pomáhají předcházet poškození volnými radikály a snižují inzulínovou rezistenci. Patří sem například skořice, hřebíček, kurkuma, čerstvé bylinky, chilli, brusinky, borůvky, brokolice a zelený čaj.

Z doplňků potravy je pak vhodné zařadit rybí tuk, chrom (kontroluje hladinu cukru v těle), zinek, hořčík (pomáhají inzulínu vázat se na receptory v buňkách), glukomanan - ve vodě rozpustné rostlinné vlákno, které snižuje hladinu cholesterolu i hladinu cukru v krvi.

Jak se zbavit nadbytečného tuku v oblasti zad

Tukové polštářky, které se vyboulí ze stran pod obvodem podprsenky, prý znamenají stagnující štítnou žlázu. Tato žláza s vnitřní sekrecí řídí rychlost spalování potravy. Nízká funkce štítné žlázy pak může za ukládání tuku na stranách zad a pod obvodem podprsenky, a zároveň i za únavu a deprese.

Akční plán: Správnou funkci štítné žlázy mohou ovlivnit některé potraviny v syrové podobě. Tudíž je nutné potraviny jako brokolici, růžičkovou kapustu, zelí, kapustu, tuřín, broskve, sojové výrobky, špenát a jahody nejprve uvařit.

Je dobré zvýšit příjem jódu a selenu, což lze i pomocí para ořechů, hnědé rýže, česneku, chaluh, jater, cibule, lososa, tuňáka, oleje z pšeničných klíčků a celozrnných obilnin.

Dopřejte si i pořádnou relaxaci. Stresový hormon kortizol může změnit funkci štítné žlázy. Také fluorid může narušovat činnost jednoho z hormonů štítné žlázy.

Jak se zbavit nadbytečného tuku na pažích

Nahromadění tuku na spodní straně paží může být způsobeno klesající hladinou testosteronu u žen ve středním věku. K odbourání tuku v těchto oblastech je tedy zapotřebí zvýšit hladinu testosteronu a zaměřit se na posilování paží.

Akční plán: Dostatek sexu! Zamilovanost zvyšuje hladinu testosteronu a pravidelný sex nutí tělo produkovat více tohoto hormonu. Důležitý je i dostatečný spánek a relaxace. Stres naopak potlačuje produkci testosteronu, to samé platí u nedostatku pohybu.

Na hladinu testosteronu má neblahý vliv i dlouhodobé omezení kalorií při pocitech hladovění. Nicméně testosteronu nesvědčí ani příliš mnoho rafinovaných sacharidů.

Naopak tučné ryby, lněné semínko a avokádo produkci testosteronu výborně podporují.

Jak se zbavit nadbytečného tuku na stehnech a zadku

Ženský hormon estrogen podporuje ukládání tuku v oblasti stehen a zadečku. Přírodní estrogen je ve vysokých dávkách obsažen ve vodě, ale také v mase, a to především v kuřecím a vepřovém (hovězí, krůtí, králičí, jehněčí jsou v tomto směru mnohem zdravější). Syntetický estrogen pak obsahují chemikálie obsažené v plastech a v nepřilnavých površích (teflon).

Akční plán: Jezte více ovoce, zeleniny, celozrnných obilovin, protože obsahují speciální látky, které na sebe vážou a pomáhají vylučovat nadbytečný estrogen.

Omezte alkohol, léky proti bolesti a nápoje obsahující chemické konzervanty a barviva, jelikož brzdí v játrech proces odbourávání přebytečného estrogenu.

Jezte přírodní jogurty, které obsahují přátelské střevní bakterie, jež pomáhají vylučovat estrogen prostřednictvím trávicího traktu.

Omezte pití kávy, jelikož bylo zjištěno, že kofein obsažený ve více jak dvou šálcích kávy za den též zvyšuje hladinu estrogenu v krvi.

Jak se zbavit nadbytečného tuku v oblasti břicha

Velké břicho může upozorňovat na potíže nadledvinek a nadměrné produkce hormonu kortizolu.

Dlouhodobý stres způsobuje, že vyplavováním kortizolu se zvyšuje i hladina glukózy v těle. To způsobuje uvolňování inzulinu, na základě kterého tělo ukládá přebytečnou glukózu v podobě tuku kolem břicha.

Hlavní příčinou je jídelníček bohatý na cukry, potraviny z bílé mouky a alkohol.

Akční plán: Odpočinek - cokoliv, co člověka uvolní a sníží u něj stresovou zátěž, pomáhá i s hubnutím tuku v oblasti bříška. Pokud je člověk v pohodě a v klidu, obvykle se u něj snižuje i chuť na velmi kalorická jídla.

Zvyšte spotřebu pomalu se spalujících potravin (celozrnných obilovin, zeleniny, luštěnin, ryb a masa a naopak se vyvarujte cukru, mléčných výrobků, sušeného ovoce, piva, vína, bílého pečiva, ovocných šťáv a kávy).

Pomoci může i mírné cvičení, které snižuje stres. V tomto případě to ale se cvičením příliš nepřehánějte.