Udělejte si dostatečný čas na jídlo

Naučte se vychutnávat každé sousto. Najděte si na každé jídlo minimálně 20 minut. Čím pomaleji budete jíst, tím menší porce vám bude stačit a tím bude i větší pravděpodobnost, že se nepřejíte. Pokud jíte ve spěchu, organismus vám nemá šanci dát včas najevo, že máte dost.

Dostatek kvalitního spánku

Každá hodina večerního spánku navíc, může pomoci zhubnout za rok až 6 kg. Jednak člověk obvykle zaspí moment, kdy by jen tak ležel u televize a přitom si pochutnával na nějaké té dobrůtce, a zároveň se podle vědců díky dostatku spánku snižuje i pocit hladu.

Buďte hostiteli

Pokud jíte ve větší společnosti a plníte roli obsluhy, pak jednoznačně mnohem méně sníte a zároveň i spálíte více energie.

Upřednostňujte vegetariánská jídla

Čím více sníte zeleniny a ovoce, tím více do organizmu dostanete vlákniny a vodu. Na základě čehož se budete cítit mnohem plněji, než při snězení stejného množství jiných potravin. Pokud se k tomu ještě naučíte vařit většinu jídel bez tuku, pouze s bylinkami a citrónovou šťávou, uděláte pro svůj organizmus skutečně maximum.

Začněte svůj den polévkou

Pokud začnete svůj den kvalitní polévkou (nejlépe vývarem), tak potom během dne sníte mnohem méně kalorií, než kdybyste snídali něco jiného. Polévky se vyplácí jíst i při obědě, jelikož organismu doplní tolik důležité tekutiny a zároveň zpomalí proces jezení hlavního jídla, čímž tělo dokáže lépe zareagovat na plný žaludek a člověk se nepřejí. Výjimku tvoří jen smetanové a zahušťované polévky jíškou, které bývají kaloricky vydatné.

Upřednostňujte celozrnné výrobky

Pokud budete jíst celozrnnou rýži a upřednostníte celozrnné výrobky z ječmene, ovsa, pohanky či pšenice, pak máte z půle vyhráno. Celozrnné výrobky dokážou zaplnit organismus a přitom přijmout velmi málo kalorií.

Nevyhazujte menší oblečení, naopak jej dejte na viditelné místo

Nebojte se dát své oblíbené, ale bohužel malé, oblečení na viditelné místo. Neexistuje lepší motivace a také lepší odměna, než to, když se do malého oblečení opět vejdete.

Vyhněte se slanině

Ano, grilovaná slanina na salátu je skutečnou pochoutkou, ale zkuste se jí vyhnout. Dva plátky slaniny v sobě ukrývají kolem 100 kalorií, bez kterých se zcela jistě obejdete.

Zdrojem sodíku jsou i minerální vody, ty s obsahem vyšším nad 200 mg/l nejsou vhodné jako stolní vody.

Čistá voda bez bublinek je pro organismus to nejlepší.

FOTO: fotobanka Profimedia

Zapomeňte na slazené nápoje

Zkuste ze svého jídelníčku vyřadit všechny slazené limonády a nahradit je pouze vodou například s mátou, citrónem, ale i třeba s mraženými jahodami. Zajisté si pochutnáte i bez přidaného cukru.

Je dokázáno, že pokud se lidé vzdají svých oblíbených slazených nápojů, tak dokážou jen vzhledem k tomuto omezení shodit až 2,5 kg za čtyři týdny.

A když už se neobejdete bez nejrůznějších šťáv a sirupů, tak pro přípravu těchto nápojů používejte jen vysoké a velmi štíhlé skleničky. Podle jednoho výzkumu tak vypijete o 25-30 % méně šťávy a prakticky i všech ostatních slazených nápojů.

Omezte alkohol

Alkohol sám o sobě je vcelku kalorický, ale jeho zákeřnost spočívá i ve zcela něčem jiném. Pokud jídlo zapijete dobrým pivem či lahodným vínem, pak vězte, že alkohol z těchto nápojů plně zaměstná vaše játra a na trávení tuků už tomuto orgánu nezbude tolik potřebná energie, a tak se začnou ukládat. Alkohol svým způsobem játrům chutná, proto ho při trávení potravin upřednostňují, i když jim v podstatě škodí.

Pijte hodně zeleného čaje

Pití zeleného čaje patří mezi ty nejlepší strategie hubnutí. Zelený čaj je jednak velmi chutný a osvěžující nápoj bez kalorií a zároveň prý urychluje spalování tuků.

Začněte cvičit jógu

Ženy, které cvičí jógu, obvykle váží méně než ty ostatní, alespoň to tvrdí studie uveřejněná v časopise Journal of American Association dietetic. Podle této studie jogíni přistupují ke konzumaci jídla s větší uvědomělostí. Přestože dostanou v restauraci velkou porci, sní jen opravdu velmi málo jídla, jelikož se cítí brzy syti. Jóga tak podle vědců může pomoci lidem se sklonem k přejídání.

Jezte doma

Doma připravovaná strava je tím nejlepším, co pro sebe a své kilogramy navíc můžete udělat. Jednak víte přesně, co jíte a volíte kvalitnější a zdravější suroviny.

Sem tam mezi jídlem položte vidličku

Pokud budete během jídla dělat kratičké pauzy, pak dáte organismu opět dostatek času na to, aby vás včas upozornil, že máte dost. Stačí na pár minut položit vidličku, a pak opět začít jíst.

Žvýkejte silně mentolové žvýkačky

Pokud vás "honí" mlsná, pak sáhněte po žvýkačce bez cukru se silnou mentolovou příchutí. Zaměstnáte své smysly a zároveň se vyvarujete bezduchého tláskání jednoho nesmyslu za druhým.

Jezte vícekrát denně, ale menší porce

Jestli podle odborníků něco funguje u většiny lidí, pak jíst několikrát denně, menší porce jídla. Nespoléhat tedy jen na snídani, oběd a večeři, ale skutečně poctivě svačit, a to minimálně dopoledne i odpoledne.