Dopřát si jí můžeme opravdu hodně: 1-1,5 kg. Samozřejmě nezapomínáme ani na pitný režim, denně je třeba vypít alespoň 2 až 2,5 l tekutin, a to nejlépe stolní a minerální vodu, bylinkové čaje či ředěnou ovocnou šťávu.

Na jaře pročistit

Svému tělu prospějeme nejen tím, že mu odlehčíme a pročistíme ho, ale dodáme mu i tolik potřebné vitamíny. Bylo by tedy na škodu začít hned po skončení očistné kúry jíst obvyklá mnohdy nezdravá jídla. Pokračovat bychom měli pestrou stravou a dodržovat hlavní zásady zdravého jídelníčku: jíst dostatek ovoce a zeleniny, vyhýbat se tučným mléčným výrobkům, tučnému masu a uzeninám. Přednost dávejme raději nízkotučným mléčným výrobkům, rostlinným tukům a libovému masu, nejlépe rybám a drůbeži.

Salát není jen zelenina

Vhodným způsobem jak doplnit ovoce a zeleninu do naší stravy jsou například saláty. Zatím je však příliš často nejíme. Ukázaly to i výsledky loňského průzkumu agentury Opinion Window, podle nichž jí saláty pravidelně po celý rok pouze 9 % Čechů, a to navíc jen jako doplněk hlavního jídla. Salát se přitom může stát výborným hlavním jídlem, stačí jen vědět jak na to: zeleninu doplníme dalšími oblíbenými přísadami (např. tuňákem, grilovaným masem, těstovinami, různými druhy sýrů aj.) a záležet si dáme také na způsobu dochucení.