Autoři studie zaměřené na stravovací návyky a jejich dopad na zdraví vzali výzkum pěkně od podlahy. Vybrané dobrovolníky na zhruba tři měsíce izolovali v přísně střeženém středisku, kde je rozdělili do dvou skupin. Po dva měsíce muži i ženy z obou skupin získávali denně z jídla zhruba o 1000 kalorií víc, než bylo potřeba, aby si udrželi váhu. Každá ze skupin měla jiné množství obsažených proteinů, nikdo z nich neměl příliš pohybu, citoval server Health.

Lidé ve skupině s nízkým obsahem proteinů (bílkovin) v potravě přibyli na váze mnohem více, než skupina s vyváženým poměrem proteinů. U nezdravě stravovaných osob bylo také až 90 % denního příjmu kalorií ukládáno jako tělesný tuk, přičemž u lidí s vyváženým poměrem bílkovin to bylo pouze 50 %, zbytek tělo spálilo.

Optimální množství přijímaných bílkovin 

Vědci podle zjištěných výsledků ze studie také upozornili na nepřesnost dřívějších tvrzení, podle kterých stačí ženám příjem bílkovin zhruba 46 gramů na den a mužům 56 gramů na den. Podle členů výzkumného týmu jsou obě hodnoty nízké, a aby nedocházelo ke ztrátě svalové hmoty, je potřeba u obou pohlaví minimální příjem 78 gramů denně.

Doktor David Heber, vedoucí Zdravotnického centra pro zdravou výživu v Los Angeles, tvrdí, že většina lidí by měla získat zhruba 20 % z celkového denního počtu kalorií právě z bílkovin (pro srovnání: lidé s nízkým příjmem mají zhruba jen 5% obsah, vyvážené množství bílkovin v potravě dodává tělu zhruba 15 % z celkového množství kalorií a strava nadměrně bohatá na bílkoviny dodává tělu 25 % kalorií z celkového denního množství).