"Mnohem lépe se hubne a uzdravuje lidem, kteří místo nízkotučných diet upravili svůj jídelníček a nasadili dietu s umírněnou konzumací tuků," tvrdí vědci.

Američtí odborníci totiž zjistili, že lidé, kteří polovinu tuků v jídelníčku nahradili takzvanými nenasycenými tuky, snížili pravděpodobnost problémů s kardiovaskulárními nemocemi o celých čtrnáct procent.

Naproti tomu pacienti, kteří se tuků vzdali úplně, snížili pravděpodobnost onemocnění srdce jen o devět procent. Obě skupiny přitom snížily svoji nadváhu o stejnou hodnotu.  

Tělo tuky potřebuje

"Funguje to jednoduše. Není potřeba tuky ze života naprosto vytěsnit, abychom zhubli. Stačí si zvyknou na nenasycené tuky, které obsahují například arašídy a arašídový olej, a máte o zdraví vystaráno," uvedl jeden z autorů studie.

Hlavní výhoda toho, že lidé ve své stravě upřednostní nenasycené tuky, spočívá v zachování vysoce hustotního cholesterolu (HDL) v těle. Ten lidskému organismu prospívá a tělo jej potřebuje pro správné fungování.  

"Lidé s netučnou dietou odbourávají z těla kromě špatného cholesterolu také ten dobrý, což je špatně. Tukožravé diety jsou jednoduše hloupost. Sice díky nim zhubnete, ale zároveň snižují HDL v těle o dvanáct procent, což není žádoucí. Tuky je potřeba redukovat, nikoliv odbourávat. Dá se zdravěji hubnout i s tuky v jídle," vysvětlili lékaři.