Poprvé si toho všimli armádní odborníci ve Velké Británii při výcviku vojáků. Ačkoli měly ženy při výcviku snazší podmínky, mnohem častěji se zranily a kvůli poranění byly až osmkrát častěji než muži vyřazeny ze základního výcviku.

Podle odborníků jsou na tom ženy po fyzické stránce hůře, protože mají menší sílu, křehčí kosti, méně svalů a také kratší krok.

K podobnému závěru dospěli také odborníci ve Spojených státech. I jejich vojačky na tom byly při výcviku se zraněními hůře než jejich mužské protějšky.  

Začátky musí být pečlivé

"Každý člověk by měl mít individuální cvičební plán, nezávisející jen na pohlaví, ale také na věku a předchozích zkušenostech. Tohle všechno by měl zohlednit dobrý cvičitel, jehož služby by zodpovědný sportovní nadšenec neměl opomíjet," radí experti z fitness center.

"Kdykoli začnete sportovat nebo posilovat, měli byste si po dohodě s odborníkem stanovit přesný plán, jehož se budete držet. Začít zlehka a pečlivě, a až zvládnete techniku, pak teprve můžete zvyšovat úsilí i zátěž."