Každý, kdo absolvuje intenzivní fitness trénink, spaluje kalorie ještě dlouho po jeho ukončení, tvrdí vědci. Ti zjistili, že muži, kteří absolvovali 45minutovou jízdu na rotopedu, spalovali kalorie ještě více jak 14 hodin po cvičení.

Vědeckého pokusu se zúčastnilo deset dobrovolníků ve věku 22 až 33 let. Vědci použili pro studii metabolickou komoru, což je silikonová uzavřená místnost s postelí, pohovkou a umyvadlem. Jídlo bylo posíláno vchodem bez přístupu vzduchu. To umožnilo vědcům změřit, kolik kyslíku dobrovolníci spotřebovali a kolik oxidu uhličitého vyprodukovali. Výsledky pak zahrnuli do výpočtu spálených kalorií.

Každý z mužů strávil v komoře nejprve 24 hodin, přičemž prováděli jen lehkou fyzickou aktivitu - dvouminutový strečink každé dvě hodiny. Druhý den dělali všichni to samé, s výjimkou 45minutového tréninku na rotopedu v 11 hodin dopoledne. Vědci pak provedli dvojí měření - jedno bezprostředně po tréninku a další v jednu hodinu ráno následujícího dne.

Cvičení musí být dostatečně intenzivní

Zjistilo se, že deset mužů spálilo během cvičení na rotopedu průměrně 519 kalorií. Nicméně ještě 14 hodin poté, co jejich fyzická aktivita ustala, jejich těla stále pracovala a spálila v průměru o 190 kalorií navíc.

"Znamená to, že už díky pěti takovým cvičením zhubne člověk půl kila, pokud tedy odolá pokušení jíst více," tvrdí výzkumník David Nieman z Appalachian State University v Kannapolis v Severní Karolíně.

Potěšující je, že stejná teorie by měla platit pro všechny intenzivní činnosti, ať už je to fotbal, plavání nebo běh, říkají vědci. A platí samozřejmě i pro něžné pohlaví. Nicméně  abyste docílili spalování extra kalorií, musí být cvičení dostatečně intenzivní - poznáte to tak, že se potíte, vaše tělesná teplota stoupá a vaše srdce bije rychleji.