Příčin zadržování vody v těle je více. Většinou se tyto problémy objevují v době před očekávanou menstruací. Podobné příznaky můžeme pozorovat také v zimních měsících, kdy se celkově méně hýbeme, a v důsledku toho naše tělo zadržuje vodu více. Další příčinou je také nesprávná životospráva, a to zejména přemíra konzervačních prostředků či nadměrná konzumace jídel s vysokým obsahem soli.

Jak se pozná, že naše tělo zadržuje vodu? Přibývají nám centimetry, a to především v oblasti pasu a břicha, dále se objevují otoky a dlouhotrvající pocity plnosti či těžkosti. Nepříjemným důsledkem zadržování vody bývá také viditelnější již zmíněná pomerančová kůže a shazování kil jde stále hůře.

Přísun tekutin nesmí být omezen

Jak předcházet nebo řešit problém zadržování vody v těle? I když se to nezdá, tak největší chybou, které se můžeme dopustit, je snížení příjmu tekutin. Je totiž nezbytně nutné dodržovat správný pitný režim a denně tak vypít nejméně dva litry vhodných tekutin (např. čisté neperlivé vody, bylinkových čajů nebo minerální vody s nižším obsahem sodíku).

Důležité je také omezit příjem sodíku, který má tendenci zvyšovat množství vody v tkáních mimo buňky. V překladu to znamená méně solit. Nestačí ale pouze šetřit solí při přípravě jídel, důležité je také přemýšlet o volbě vhodných potravin a vyvarovat se všech potravin, které obsahují hodně soli. Mezi ně patří např. uzeniny, některé sýry, slané tyčinky, smažené brambůrky, konzervy, instantní jídla nebo průmyslově vyráběné saláty.

Co bychom naopak do našeho každodenního jídelníčku zařadit měli, jsou potraviny bohaté na draslík. Draslík pomáhá vodě dostat se do buněk tam, kde je ho potřeba, a proto bychom měli volit ideálně tyto potraviny: zeleninu (především brokolici), banány, meruňky nebo pomerančovou šťávu. Pomoci mohou i bylinné koncentráty z aloe vera.

A na co bychom rovněž neměli nikdy zapomínat, je dostatečný příjem vápníku, který je pro naše tělo důležitý. Vápník je obsažen především v mléku a mléčných výrobcích, ideální je jeho příjem také z tvrdých sýrů. Protože ale některé tyto sýry mohou obsahovat značné množství soli, je dobré je kombinovat s mléčnými výrobky méně slanými, jako jsou např. jogurty, tvaroh, smetanové sýry nebo žervé.