Výhodou baletu je, že dokáže velmi pozitivně působit nejen na tělo, ale i mysl."Je velmi důležité, aby se ženy soustředily na každý pohyb, držení těla a pak také správné dýchání. Díky tomu zapomenou na vše, co je do té doby trápilo a emočně zaměstnávalo," vysvětluje instruktorka z Holmes Place Praha Petra Žikovská.

Navíc na psychiku velmi dobře působí i klasická hudba, která lekce doprovází.

Cvičení nezatěžuje klouby a protahuje dlouhé svaly

New York City Ballet Workout je série cviků od baletního mistra Petera Martinse, který se inspiroval přáním své kamarádky a před třinácti lety vybral z tréninku baletních mistrů cviky, které jsou přístupné široké veřejnosti.

Hlavním cílem cvičení je zlepšení držení těla, zesílení a pěstování dlouhých svalů končetin, posilování hlubokých svalů trupu a zlepšení hybnosti kloubů.

Podle Žikovské cvičení zvládne úplně každý a to bez rozdílu věku i pohlaví. Není ani nutná předchozí zkušenost s tancem.

„Lekce jsou opravdu pro každého, snad jen s výjimkou žen v pokročilém stadiu těhotenství a velmi obézních lidí. Cvičení nezatěžuje klouby a navíc není potřeba ani žádná předchozí zkušenost s tancem. Vše je postaveno tak, aby to zvládl kdokoli,“ dodává Žikovská.

Štíhlejší, ale také bez bolavých zad

Jestli si balet skutečně na něčem zakládá, pak je to správné držení těla. Přičemž právě špatné držení těla může za většinu problémů spjatých s bolestí zad.

Díky baletu se dá ale také velmi dobře hubnout. Posilování svalů končetin nejen zvyšuje jejich pružnost, protažení, ale také zeštíhlení. Velký důraz je kladen i na posílení břicha a zad.

Těžší cviky, které baletky obvykle trénují ve stoje, se na této lekci cvičí vleže. Díky tomu se cvičenci mohou soustředit pouze na správný pohyb.

Další výhodou tohoto cvičení je i ten fakt, že k tomu lidé nepotřebují žádné speciální pomůcky ani speciální boty. Většina cvičenců cvičí bosa.