Hlavní problém je podle odborníků v čase. Valná většina z nás totiž doufá, že už během druhého měsíce roku přeci musejí být vidět nějaké výsledky. Pokud ne, řada z nás "marné" snažení raději vzdá.

Většina lidí si navíc mylně myslí, že pokud se váha nehne během prvního měsíce, nehne se už nejspíš vůbec. To je ale chyba. U většiny lidí si totiž může organismus teprve přivykat na nové změny, a viditelné výsledky se tak dostaví až mnohem později.

Jak to vidí muži a ženy

Nadbytečné kilogramy trápí v celkovém pohledu zhruba stejný počet mužů i žen. "Osvědčené triky", jak nejlépe zhubnout, ale mají ženy a muži odlišné. Zatímco muži ve valné většině sázejí na pohyb, ženy se v řadě případů raději trápí nekompromisní dietou či změnou jídelníčku. U obou pohlaví panuje také poměrně rozdílný názor, kdy už se jedná o nadváhu, a je tak třeba konat.

Ženy bývají se svou váhou mnohem dříve nespokojené, podle výsledků studie bere 18 procent žen jako zásadní důvod k hubnutí již 2,5 kilogramu navíc. U mužů je tato hranice o dost vyšší. Jako spouštěcí faktor k hubnutí, kdy už se opravdu donutí něco se sebou dělat, uvedlo 18 procent mužů deset a více kilogramů nadváhy. V průměrném měřítku u obou pohlaví se jedná ale o zhruba pět kilogramů navíc ke stávající váze.

V neposlední řadě je pak i velký rozdíl v tom, proč vlastně muži a ženy hubnou. Zatímco ženy většinou hubnou kvůli nespokojenosti se svým vzhledem, u mužů bývá hlavním faktorem zdravotní stav. [celá zpráva]

Okukujte u partnera / partnerky

Jak uvádějí někteří odborníci, mohli by muži i ženy při hubnutí dosáhnout lepších výsledků, pokud by se nenápadně přiučili u svého partnera či partnerky. Je to prý docela jednoduché. Jak například uvedl doktor Luigi Gratton, viceprezident pro výchovu v oblasti výživy u Herbalife, "měli by muži od samého počátku řešení problému přemýšlet mnohem více jako ženy". I u mužů, kteří snáze hubnou, je totiž mnohem lepší zbavovat se již mírné nadváhy, než pak shazovat mnohem více kilogramů najednou. Měli by se také vedle fyzické aktivity zaměřit na zdravou výživu a změnu jídelníčku.

Ženy by se naopak měly více soustředit na konečný požadovaný výsledek, a neřešit v krátkých časových úsecích více či méně viditelné změny. Také by měly v některých případech zmírnit dietní rozvrh a spíše k tomu přidat pravidelný pohyb.