Pro někoho je to jednoduché. Řekne si, že začne cvičit a upraví svůj jídelníček, a opravdu to začne dodržovat. Podle mnohých průzkumů je ale hubnutí ve spojení s novoročním předsevzetím velmi rychle porušováno.

V první řadě je nutné podotknout, že pravidelné cvičení by mělo být součástí našeho života i bez různých předsevzetí. Nejen pro náš dobrý pocit, ale také kvůli dobré fyzické, ale i psychické kondici. Jen cvičení ale někdy nestačí. Mnoho z nás má bohužel už od dětství špatné stravovací návyky, což se dříve nebo později musí nutně projevit i na vzhledu a především tělesné hmotnosti. Je tedy více než vhodné upravit jídelníček tak, aby obsahoval mnohem více zdraví prospěšných potravin, než těch nezdravých.

Ten, kdo má pevnější vůli, dokáže provést změnu vcelku rychle, a nemá s tím problém. I to ale není zrovna nejlepší. I malé pozvolné změny v jídelníčku mohou dokázat hotové zázraky, a to za vcelku krátkou dobu. [celá zpráva]

Pokud chcete tedy začít cvičit nebo upravit jídelníček, ale nevíte jak na to, můžete se nechat inspirovat návody některých slavných celebrit.

Jak se udržuje fit modelka Claudia Schifferová

V průběhu své kariéry se Claudia naučila několik věcí, které jí pomáhaly v udržení skvělé postavy. Během svého náročného cestování po celém světě měla u sebe vždy zdravou svačinu, která jí dodávala energii, jako například rýžové sušenky nebo oblíbenou miso polévku. Jde o typickou japonskou instantní polévku, jejímž základem je miso, což je pasta ze sójových bobů, rýže, soli a tofu.

Krásnou a svěží pleť si modelka udržuje pitím vody a mátového čaje. Pro krásnou postavu musí také mnohé obětovat, a tak například vůbec nepije alkohol. Vyhýbá se i kofeinu, ráda má naopak třeba rajčatovou šťávu a samozřejmě pravidelně cvičí.

Dietám naprosto nevěří, prý jen způsobují zmatky v metabolismu, a tak má zdravý plán zcela ve svých rukou. V jídelníčku modelky samozřejmě nechybí zelenina a ovoce, to ale jen do oběda. Lehké polední jídlo pak tvoří salát nebo polévka. K večeři je na výběr kuře, tuňákový salát nebo grilované kuřecí maso s dušenou zeleninou.

Video

Kateřina Cajthamlová chválí jídelníček Claudie Schifferové

 

Dokonala postava Demi Mooreové

Demi Mooreová je známá nejen jako skvělá herečka, ale také jako manželka dvou neméně slavných herců. Tím prvním byl řadu let Bruce Willis, druhým se stal o patnáct let mladší herec Ashton Kutcher. Není tedy divu, že pro Demi je na prvním místě starost o to, jak stále vypadat co nejlépe.

Jak sama herečka přiznala, vyzkoušela řadu diet. Mezi její nejoblíbenější patří tzv. zónová dieta. Jejím základem je správný poměr sacharidů, bílkovin a tuků, přesně 40 %, 30 % a 30 %. Hlavním pravidlem je také "málo, ale často". Jídelníček se proto skládá z pěti až šesti jídel. Jak ale dodávají mnozí odborníci, její poměr sacharidů, bílkovin a tuků by neměl být stanoven pevně pro všechny. Měl by být určen přesně podle vaší postavy a požadavků, jakých chcete dosáhnout, záleží také na pohlaví.

Kráska Nicole Kidmanová

Jak Nicole Kidmanová pro jeden módní časopis uvedla, nikdy neměla moc problémů s hmotností. Vzhledem k tomu, že velmi ráda běhá, plave a cvičí jógu, není se ani čemu divit. I tak ale patří Nicole mezi příznivce zdravé výživy.

V jejím jídelníčku tak rozhodně nenajdete bílý chléb, bílou rýži, těstoviny nebo cukr, žádná z těchto věcí prý tělu nepřináší nic dobrého. Velké oblibě se u ní netěší ani mléko a mléčné výrobky, které prý mnohým z nás stejně jen způsobují časté problémy, jako je například únava nebo nadýmání. Mnohem zdravější a lépe stravitelné je podle ní například kozí mléko.

Jedním z velmi oblíbených jídel této Australanky jsou grilované krevety s mangem a chilli. Dalšími oblíbenými lahůdkami, které jsou především pečené nebo grilované, jsou například: klobásky s nakládanou zeleninou chowchow, pečené jehněčí kotletky s mátou, barramundi s rajčatovo-bazalkovou salsou.

Video

Nicole Kidmanová má pro výživu vytříbený vkus

 

Jak si udržuje postavu kráska z Modré laguny

Nejen díky své skvělé postavě, ale i díky ambiciózní matce, Brooke Shieldsová již jako mladičká prorazila ve světě showbyznysu jako vcelku úspěšná fotomodelka. V herecké kariéře se jí sice vyhýbaly velké charakterní role, prorazila ale v seriálech, kde skvěle uplatnila svůj komediální talent.

Z obrazovek se neztratila ani v poslední době, a tak se snaží být co nejvíce v kondici. I tato herečka za svou kariéru vyzkoušela nemalou řadu prostředků, jak rychle zhubnout, nebo si udržet stávající váhu. V poslední době si oblíbila tzv. grapefruitovou dietu. Princip spočívá v tom, že před každým jídlem byste měli sníst grapefruit nebo vypít grapefruitový džus, množství přitom není nijak stanoveno.

K běžnému jídlu si pak můžete prý dát cokoli, na co máte chuť. Můžete i smažená jídla, ale pouze na másle. Měli byste ale omezit konzumaci brambor, dezertů a také kávy.

Dieta by měla trvat 12 dní, poté následují dva dny přestávky a poté znovu 12 dní diety. Účinek by se měl dostavit zhruba po 2 - 3 měsících. Mnozí lidé, laici i odborníci ale tvrdí, že tato dieta ve skutečnosti moc nefunguje. Kdyby to prý bylo tak jednoduché, mohl by tak hubnout každý.

Ať už jste načerpali nějakou inspiraci nebo ne, jisté je, že vyřazením škodlivých a tučných jídel z jídelníčku jistě nic nezkazíte. Pokud máte doma psího miláčka, časté procházky s ním jsou skvělou možností, jak se udržovat v kondici. A pokud neholdujete kolektivním sportům nebo se nechcete mučit v tělocvičně, co takhle zkusit třeba plavání? Výběr záleží jen a jen na vás. Nejdůležitějším krokem je odhodlat se něco se sebou začít dělat.