Nadmíra cukru přispívá k nadměrnému vypadávání vlasů a štěpení konečků. Mastné vlasy signalizují, že tělo přijímá mnoho tuků. V krvi je z takové stravy velké množství mastných kyselin, což u některých lidí zvyšuje únavu. Suché vlasy zase mají lidé, kteří pijí méně než dva litry tekutin denně.

Pokud si člověk v posledních dnech roku dopřeje "nezdravé" dobroty, měl by pak co nejdřív vše začít napravovat.

Vlasy potřebují zinek, jeho zdrojem jsou ořechy, sója, luštěniny a ryby a dále železo, které je v červeném mase, vaječném žloutku, kokosu nebo máku. Křemík je v jablcích, cibuli, mrkvi a rybách. Draslík je v mořské soli, ořeších a zelenině.

Pro vlasy jsou potřebné i vitamíny - C pomáhá zvyšovat prokrvení vlasových váčků, B jim dodá lesk a barvu. Vitamín C je v zelenině a vitamín B v luštěninách, ořeších a pivovarských kvasnicích.

Kofein zbrzdí vypadávání vlasů

Potraviny s vysokým obsahem bílkovin, jako jsou mléčné výrobky, fazole a rýže, posílí vlasy a dodají jim lesk. Příznivě působí kofein, a to na vlasové váčky, dokáže prý zastavit padání vlasů a zbrzdit vznik pleše.

Za ideální výživu pro vlasy pak odborníci považují salát se sýrem a kuřecím masem, misku celozrnného müsli s ořechy a několik kousků ovoce.