Pokud chcete s kouřením skutečně skoncovat, pak k tomu asi nejvíce potřebujete nalézt tu správnou motivaci. Může to být dítě v domácnosti, těhotná manželka, neustálé pokašlávání nebo problémy se srdcem. Anebo už jen ten fakt, že si nechcete připadat jako starý popelník.

Motivace však ještě nestačí. Vždy je lepší, pokud naleznete podporu u svých nejbližších. Proto je vždy nejlepší všem ve svém okolí oznámit, že přestáváte kouřit a požádejte je o pomoc a podporu. Jednoho dne vám totiž všichni mohou být prospěšní, zvlášť když pocítíte touhu si zapálit.

Z tohoto důvodu bude i lepší, když se zbavíte všech kuřáckých atributů, které máte doma nebo tam, kde trávíte čas: vyhoďte popelníky, cigarety i zapalovače. Vyhýbejte se kuřáckým prostorám i lidem, kteří kouří. To může být velmi těžké, zvláště pokud jsou to vaši přátelé. Samozřejmě je neignorujte, ale měli byste na to být připraveni. Nechoďte v době odvykání do hospod a barů, nepijte alkohol (pokud vás sváděl ke kouření).

Připravte se na abstinenční příznaky

Pokud si stanovíte pevné datum, odkdy přestanete docela kouřit, pak vězte, že mnohem úspěšnější jsou ti, co postupně snižují spotřebu cigaret.

"S odvykáním může přijít bolest hlavy, nevolnost či podrážděnost. Hlavním důvodem je nikotin, který patří mezi silné drogy a způsobuje fyzické a psychické problémy. Za pár týdnů i tyto abstinenční příznaky zmizí, proto je zapotřebí zatnout zuby a vydržet," varují odborníci ze serveru Odvykání-kouření.cz a doporučují:

"Zapište si důvody, proč přestáváte kouřit, snažte se jíst zdravě (mnoho lidí začne přibírat na váze, a to proto, že nikotin urychluje metabolismus a snižuje chuť k jídlu), vyvarujte se sladkých a tučných jídel a přidejte cvičení. Uvidíte, že budete vypadat a cítit se lépe, jakmile přestanete s cigaretami. A nezapomeňte na odměnu, kterou si dopřejete, když vytrváte."