Power Plate

Posilovací stroj Power Plate funguje na principu přenášení vibrací do svalů, které přirozeně aktivují reflexivní svalové kontrakce. Jde o skutečný průlom v kondičním i posilovacím cvičení, protože umožňuje optimálně zatěžovat lidský organismus a přitom minimalizovat nadměrné nárazy, dopady, zatížení. Cvičení je tedy vhodné pro všechny věkové kategorie a lze jej využívat i jako rehabilitační pomůcku.

Prostřednictvím cvičení Acceleration Training se tělo cítí jakoby “vážilo” víc při každém zrychlení způsobeném vibracemi. Výsledkem je, že tělo překonává daleko větší “zátěž” při každém pohybu.

Největší výhodou tohoto cvičení je jeho časová nenáročnost. Stačí 20 - 30 minutový trénink třikrát týdně a změny na postavě jsou okamžitě patrné.

Gravity Trainnig System, neboli GTS

Unikátnost tohoto cvičení spočívá ve využívání speciálního dynamického systému kladek a nakloněné roviny, která využívá hmotnosti těla a jeho odporu proti gravitaci. Cvičení na GTS je tak možné přizpůsobit každému, aniž by musel mít sílu vrcholového sportovce.

Cvičení na tomto stroji se zaměřuje na zpevnění těla, úbytek na váze, ale i k rehabilitaci nebo zvýšení sportovní výkonnosti.

Cviky jsou zaměřeny na celé tělo a zahrnují všech pět základních složek fitness tréninku: složení těla, svalovou vytrvalost, svalovou sílu, kardiorespirační vytrvalost a flexibilitu. Jedná se v podstatě o silový a kardio trénink, který se hodí pro všechny věkové kategorie.

Na jednom stroji můžete odcvičit více než 250 cviků. Téměř každý z nich zapojuje stabilizátory břišních i zádových svalů a procvičuje několik svalových skupin současně. Oddaluje se tak nástup únavy a cvičení je rázem kratší, ale přesto efektivnější.

TRX  - závěsný posilovací systém pro trénink celého těla

TRX

TRX

FOTO: fotobanka Profimedia

Tento velmi trendy fitness styl byl vyvinut  americkými vojenskými námořními jednotkami, které potřebovaly pro své vojáky vymyslet takové cvičení, které by bylo možné provádět na minimálním prostoru bez činek a strojů, a přitom při něm procvičit celé tělo.

Jedná se o dva nastavitelné popruhy s několika karabinami, které lze uchytit ke stropu, na dveře nebo třeba i venku na strom.

Principem tréninku je zavěšení jedné části těla do popruhů, přičemž druhá část zůstává v kontaktu s podložkou. Intenzitu cvičení si každý může regulovat sám, a to pouhou změnou polohy těla oproti závěsnému bodu. Čím je člověk níže pod závěsným bodem, tím je náročnost cvičení větší, a naopak.

Přitom nejlepší intenzita je taková, kdy při posledních pár opakování cvičenec provádí téměř do úplného vyčerpání svalové síly.

Díky tomuto cvičení zapojíme úplně všechny svaly a to dokonce i ty, o kterých v podstatě nevíme. Při provádění každého cviku je maximálně aktivováno stabilizační svalstvo (břicho, záda, trup), ale procvičuje se i flexibilita, koordinace a rovnováha.

Velkou výhodou TRX je také možnost použití dalších cvičebních pomůcek - BOSU, medicinbalů, stepu apod. Trénink tak může být pokaždé jiný a zajímavý.