Přes padesát procent obyvatel ostrovního království ještě někde svého plyšáka má. Průměrný věk takového medvídka je 27 let.

Hotelový řetěz Travelodge zpovídal více než 6000 dospělých zákazníků a vyšlo najevo, že překvapivé množství lidí považuje spánek s vycpaných kamarádem za "příjemné a uklidňující" zakončení dne.

Celá čtvrtina mužů podle serveru Orange News uvádí, že si svého medvěda berou na obchodní cesty, protože jim připomíná domov.

Muži si berou plyšáky na služební cesty

Zaměstnancům hotelů Travelodge se jen během posledního roku podařilo najít nešťastné majitele více než 75 000 zapomenutých vycpaných hraček.

"Je to zajímavé, protože své medvědy nehledaly jen děti. Měli jsme tu celou řadu velmi vystresovaných businessmanů i dospělých žen, kteří volali a s nadějí v hlase se ptali, jestli jsme náhodou nenašli jejich plyšáka," říká mluvčí Travelodge Shakila Ahmedová.

Psycholožka Corrine Sweetová je dokonce přesvědčená, že vztah k medvídkovi je "důležitou součástí anglické národní povahy".

"Nepovažuji to za příliš překvapivé, že si lidé berou medvěda na obchodní cestu. Při usínání evokuje pocit tepla, domova a pomáhá uložit se ke spánku. Funguje stejně jako v dětství," dodává Sweetová.