Pod pojmem mentální trénink si většina z nás mnoho nevybaví. Mnohé možná ale napadnou pojmy jako autogenní trénink, relaxace či meditace. Všechny tyto činnosti s mentálním tréninkem úzce souvisejí. "Jde o to, projektovat si do vlastního mozku to, čeho chci dosáhnout," vysvětluje osobní trenér Vladimír Korbel. Myšlenky se tak dostanou do podvědomí, což je hlavním principem mentálního tréninku. Výrazně se tak zvýší i naše motivace hubnout.

Mentální trénink může začít hned po probuzení tím nejjednodušším. "Když vstaneme, měli bychom se snažit na chvíli zrelaxovat, soustředit se na dýchání a pak si v klidu promyslet, jak bychom chtěli, aby náš den vypadal," uvádí příklad osobní trenér Korbel.

Představy musí být reálné

Všechny kroky spojené s naší snahou zhubnout bychom si přitom měli představovat v ideální formě. Měli bychom mít jasnou představu o tom, jak chceme vypadat, jak by měl vypadat náš jídelníček během dne a pod. Důležité ale je myslet vše opravdově a také to, aby naše představy byly reálné.

Mentální trénink dobře znají například vrcholoví sportovci. Stejně jako oni si v hlavě představují svůj ideální výkon, i my se můžeme takto mentálně připravovat například na techniku posilování a cvičení.

Efekt mentálního tréninku se neprojeví hned po prvním vyzkoušení. "Toto cvičení potřebuje dlouhou dobu pro nácvik, než nám začne přinášet kýžené výsledky," potvrzuje Vladimír Korbel.

Mentální cvičení samotné ale ke zhubnutí samozřejmě nestačí. Bez silového tréninku a úpravy jídelníčku zůstane bez viditelného efektu. Jako podpora motivace je ale ideální, stejně jako snaha zalíbit se vybranému protějšku. Co si o tom myslí hokejista Martin Ručínský, si poslechněte na videu.

 Čtěte také
Správné stravování tvoří při hubnutí až polovinu úspěchu
Hubneme do plavek pomocí silového tréninku
Hubneme do plavek pomocí kardio cvičení