"Cereálie podporují funkčnost střev. Obohacují potraviny, například pečivo, sušenky či cereální snacky o složky celulózy a nestravitelné složky, což je například šrot," vysvětluje Pokorný.

Tento "šrot" (cereálie) je podobný tomu, který se dává v krmivu domácí drůbeži. Rozdíl je v tom, že ten lidský obsahuje celulózu, slupky a spoustu minerálních prvků.

Působením zmiňovaných látek nám nestravitelné cereálie způsobují stírání zbytků ze střev. Tím se zlepšují peristaltika a trávení. Střevo se potom stává vnímavější, a to, co sníme, beze zbytku spotřebujeme. V momentě, kdy je střevo vyčištěno, je odolnější vůči karcinomu.

Bílé pečivo způsobuje trávící potíže

Nesprávnými stravovacími návyky v podobě konzumace bílého pečiva si může člověk způsobit například i pálení žáhy, ke kterému dochází v trávicím traktu vlivem chybějící složky kyseliny solné.

"Trávení neprobíhá tak, jak by mělo, a člověk může mít problémy také s plynatostí, říháním či vracením se žaludečních šťáv," pokračuje Ludvík Pokorný.

Ze své dlouholeté praxe doporučuje například novinky v podobě cereálního sladkého pečiva, různých celozrnných chlebů nebo cereálního snacku Street-XL od Nutrendu, vhodného především pro děti.

Špatné stravovací návyky u dětí

Právě školáci jsou nejohroženější skupinou, která nejvíce podléhá špatným stravovacím návykům díky všudypřítomným reklamám.

"Není výjimkou, že si děti nosí svačiny v podobě baget z bílé mouky se salámem, chipsy nebo čokoládové tyčinky. A to vše zapíjejí colou," říká specialista na výživu Ludvík Pokorný.

Děti by podle něj měly dostávat od rodičů vyváženou snídani v podobě tmavého pečiva se sýrem, kvalitní šunkou nebo jogurt s ovocem.