Skeptici zatím poukazují na krach britské společnosti Britvic, která se před šesti lety pokusila o něco podobného. Pak musela s hanbou stahovat svůj produkt z trhu. Na svou obhajobu tvrdila, že nápoj se „projevil jako příliš náročný pro zákazníky“.

Experti považují Vio za pokus Coca-Coly proniknout do segmentu nápojů založených na mléku. Ty jsou velmi populární zejména v ekonomicky expandující Asii, například v Japonsku či Hongkongu.

Tuk a příliš mnoho cukru

Společnost se také pokouší přesvědčit, že jde o „zdravé“ pití, a poukazuje na to, že ve Viu nejsou žádné konzervanty ani umělá sladidla.

To ale kritici neberou: připomínají, že i bez umělých sladidel je v bublinkovém mléku cukru více než dost – zhruba stejně jako v ostatních produktech Coca-Coly, které rozhodně nelze označit za dietní. V nápoji, založeném na mléku, je také 1,5 % tuku.

Spekuluje se, že Vio je jen začátkem celé palety nápojů na mléčném základě. Ty se podle listu The Times vyvíjejí v laboratořích Coca-Coly v Atlantě podle tzv. Project Life (Projekt Život).

Coca-Cola zatím láká na 4 varianty Via, na citrusovou, broskvovomangovou, „tropickou“ a „bobulovou“ (má jít o směs příchutí různých plodů). Rozčleněná nabídka ani zajímavý obal ale neřeší otázku: budou děti pít tohle mléko, když v něm bude hodně cukru a ještě více bublinek?