Odborníci na výživu tvrdí: Nedávejte dětem bílé pečivo, přidejte naopak ovoce a zeleninu. Ovoce pravidelně svačí jen třetina českých školáků, bezmála třem čtvrtinám dětí dávají maminky bílé pečivo. Navzdory varování lékařů jsou součástí dětských svačin stále tavené sýry, které obsahují pro děti nevhodné fosforečnany.

Pozor na sladkosti

Specialistům na výživu se také nelíbí, jak často děti jedí sladkosti - koblihy, buchty, sušenky či čokoládu mělo k svačině letos 54 procent dětí. Ukázal to průzkum, kterého se účastnilo na 700 dětí. Jíst bychom měli pravidelně i v ranních a dopoledních hodinách. A to i přesto, že do oběda třeba vydržíte pohodlně hladovět.

Snídaně by podle odborníků na výživu měla tvořit až čtvrtinu celkového denního příjmu energie. Nejnovější výzkum Fóra zdravé výživy a České kardiologické společnosti ukázal, že rodiče by měli více dohlížet na stravovací návyky svých dětí. Šestina žáků sedmých tříd totiž podle výsledků šetření ani nesnídá, ani nesvačí a poprvé se nají až při obědě.

Pokud chcete naučit zdravě jíst své děti, musíte začít u sebe. Zredukujte uzeniny a smažené pokrmy, dávejte přednost rostlinným tukům a olejům před živočišnými. Omezte sladkosti, bílé pečivo a zvyšte spotřebu ovoce, zeleniny a cereálií.