V nápojích se může skrývat řada nežádoucích a nadbytečných kalorií. Například limonády slazené cukrem obsahují přes 100 gramů sacharidů, tedy dvacet kostek cukru, a tím pádem 410 kalorií v jednom litru. Doporučená denní dávka příjmu kalorií během diety je přitom 1000 kalorií. Můžete si tedy dopřát buďto dobrý oběd nebo vypít přes dva litry limonády.

Podobné je to i s džusem, například 100% jablečný džus obsahuje v 1 litru až 110 gramů sacharidů a 450 kalorií. Co tedy pít, abychom nepřibírali na váze a zároveň se v parnu blížícího se léta náležitě osvěžili? Nejlepším řešením je obyčejná pramenitá voda, která zahání žízeň a nezatěžuje organismus, nejlepší volbou je voda neperlivá.

Umělá sladidla ušetří kalorie

Máte-li nepřekonatelnou chuť na sladký nápoj, sáhněte po limonádě nebo minerální vodě oslazené umělým sladidlem. Takové nápoje jsou často se sníženým množstvím kalorií nebo zcela nekalorické. Je ale potřeba při nákupu trochu více přemýšlet a přečíst si pozorně složení nápoje.

Důležitý je zejména údaj o kalorické hodnotě a použitém sladidlu. A nezapomeňte při tom, že údaje na etiketách jsou uvedeny na 100 ml nápoje. Další možností jsou neochucené minerálky, které jsou rovněž nekalorické, je ale potřeba dávat pozor, aby minerálka neobsahovala přílišné množství sodíku.

V horkých dnech osvěží také vlažný čaj. Opět je ale důležité, zda jej pijete slazený či neslazený. Oblíbené jsou také mléčné koktejly. Ty je ale třeba brát jako potraviny. Do organismu dopraví poměrně velké množství kalorií. Mléko samo o sobě je totiž kalorické. Jogurt a ovoce, které se do koktejlu přidávají, jakbysmet. Pokud si budete koktejl dělat doma sami, určitě si jej neslaďte, použijte nízkotučné mléko, případně nízkotučný jogurt. Tím ušetříte maximum kalorií a nemusíte se strachovat o svou figuru.

Nejlepším letním nápojem ale zůstává obyčejná voda, kterou si můžete vylepšit několika kapkami citrónu. Tento nápoj ochutí a navíc podporuje trávení. Více o zdravém hubnutí na www.zijzdrave.cz