Pomůže běh i rychlá chůze

Správný běh i chůze jsou tím nejlepším, co pro své svaly na nohou můžete udělat. Tuk se začíná odbourávat již po 20 minutách intenzivní chůze. Kromě správné techniky běhu je i velmi důležité správně dýchat a dodržovat pitný režim.

Pro krásné nohy je ideální, když budete běhat  3–4× týdně, možno i vícekrát a to nejméně 40min. Celou dobu se však musíte nacházet v tzv. aerobním pásmu, protože jedině v něm dochází ke kýženému spalování tuků.

To, zda sportujete v aerobním režimu, určuje tepová frekvence, která by neměla být vyšší než 40 až 70 procent z vaší maximální tepové frekvence (TF max.). Odhad své hodnoty TF max. si vypočítáte podle jednoduchého vzorce: od hodnoty 220 odečtete svůj věk (TF max. = 220 - věk).

V aerobním režimu se asi po 20 minutách začnou spalovat tuky, navíc posilujete srdce a cévy. Vždy začínejte zvolna a postupem času zátěž pomalu přidávejte.

Skákání přes švihadlo

Skákání přes švihadlo posiluje nejen svaly, ale i srdce, a pokud se pokusíte o nějakou náročnější sestavu, zlepšíte výrazně i svou pohybovou koordinaci. Důležitá je správná délka švihadla. Tu zjistíte tak, že se postavíte na střed švihadla a oba jeho konce zvednete do výšky – v ideálním případě by měly dosahovat k ramenům.

Při skákání je velmi důležité vpřímeně držet tělo, zpevnit břicho a hýždě. Neprohýbat se. Lokty byste měli držet u těla. Neskákejte na celá chodidla. Občas paty uvolněte, abyste předešly křečím. A vždy mějte na nohou pevnou obuv.

Dřepy

Dřepy posilují především sval stehenní a pokud budete dřepovat dostatečně hluboko, posílíte i svaly hýžďové.

"Při dřepech byste měli mít stále rovná záda, která však mohou směrovat mírně dopředu. Dřepy můžete dělat do polohy, kdy jsou vaše stehna rovnoběžná s podlahou, nebo i hlubší. Vždy se však snažte, aby během pohybu byly plosky nohou stále celou plochou na zemi, nezvedejte paty," dodávají odborníci na serveru www.krecove-zily.cz.