Hlavní obsah

Lékárníci radí pacientům: Ptejte se nás

Pacienti se v lékárnách chovají velmi ostýchavě, bojí se zeptat, a to zvláště při dlouhodobém onemocnění, kdy mají pocit, že vše o užívání svého léku vědí. Nejčastější chybou lékárníků je to, že používají odborné výrazy a pacient jim nerozumí. Protože nechce vypadat hloupě, nezeptá se a odchází, aniž ví, jak svůj lék použít.

Foto: Profimedia.cz

Povinností lékárníka je dát pacientovi informace o lécích na recept i ve volném prodeji.

Článek

Lékárníci své pacienty upozorňují: "Pokud něčemu nerozumíte, neostýchejte se zeptat."

Pacient má právo znát předem cenu volně prodejných léčivých přípravků, případně doplatek u přípravku na předpis. Je však vhodné, aby tyto informace nevyžadoval v přehnané míře. Lékárníci se pak nemohou věnovat své hlavní náplni - odbornému poradenství.

  • Lékárníci připomínají pacientům, že si mohou sami vybrat, v jaké lékárně si vyzvednou recept.
  • Lékař je nesmí směrovat pod jakoukoli záminkou do určité lékárny, s níž třeba spolupracuje.
  • Povinností lékárníka je dát pacientovi základní informace o jeho léku, ať je na recept, nebo ve volném prodeji. Vedle dávkování to jsou informace o uchovávání léku, jeho účincích a nežádoucích vedlejších účincích.
  • Pokud daný lék nemá lékárna na skladě, může lékárník nabídnout jiný přípravek se stejnou účinnou látkou.
  • Pokud pacient trvá na předepsaném léčivu, objedná ho lékárna tak, aby pacient dostal lék v co nejkratší době. Kterákoli lékárna je schopna zajistit jakýkoli přípravek, je-li v Česku registrovaný a je-li na trhu.
  • Pokud si pacient není jistý, zda svůj lék může ještě použít, měl by se poradit s lékárníkem. Nepoužitelné léčivé přípravky může odevzdat v kterékoli lékárně, kde jsou pro to vyhrazené nádoby.

Reklama

Výběr článků

Načítám