Nesmí se však jednat o cereálie smažené, přeslazené a plné tuku. Ideální variantou je müsli z ovesných vloček se sušeným ovocem bez jakéhokoli přidaného cukru. Obsahuje dostatek vlákniny a zdraví prospěšné železo, kyselinu listovou a zinek.

Snídaně výhradně s cereáliemi

Podle jedné britské studie osoby, které dvě ze tří jídel denně nahradily cereáliemi, zhubly za šest týdnů dva kilogramy. Jednačtyřicet lidí s obezitou či nadváhou mělo konzumovat ráno a v poledne cereálie. Večer pak mohli sníst cokoli, co uznali za vhodné.

„Výsledky této studie jsou velmi zajímavé a dalším důkazem, že je výhodné snídat cereálie jako součást hubnoucího programu. Snídat cereálie může poskytovat dostatečné množství vlákniny, železa, kyseliny listové a zinku a je to přitom nízkotučné,“ věří Lynne Gartonová z Oxford Brookes University.

Dietologové ale varují, že různé cornflaky a jiné snídaňové lupínky jsou přesycené tukem, cukrem a solí a jsou nezdravé. Za skutečně prospěšné cereálie lze považovat jen neslazené, nepečené a nesmažené obilné vločky se sušeným ovocem.