Aby lidé s tímto onemocněním léto ve zdraví přežili, doporučuje:

1. Zkonzultujte svůj zdravotní stav před odjezdem na dovolenou se svým ošetřujícím lékařem.

2. Vyvarujte se těžší fyzické práce – například velké letní rekonstrukce chaty.

3. Pokud plánujete dovolenou u moře, je vhodnější až v září.

4. Přiměřené sportujte – vhodná je turistika, kondiční běh, jízda na kole (ne v extrémním terénu), rekreační plavání, kondiční cvičení a jiné. Vyvarujte se adrenalinových sportů.

5. Denně vypijte 3–4 litry tekutin. Střídejte vodu, ovocné čaje, minerální vody, nekonzumujte sladké limonády, džusy, tzv. energetické nápoje. Jak poznáte, že organismus má málo tekutin? Jednoduchá je kontrola vyloučené moči. Pokud u člověka nepřichází potřeba močení během 3–4 hodin, je pravděpodobné, že organizmus trpí nedostatkem vody.

6. Vhodný je v létě pro kardiaky pobyt ve stínu, resp. polostínu, doporučujeme podhorské oblasti s ne příliš náročným terénem, který je optimální pro procházky, jízdu na kole apod.

7. V objektech větrejte večer až do rána, přes den raději mějte zavřená okna.

8. Noste lehké dýchající materiály s možností odvodu tepla a potu.

9. Konzumujte lehká jídla.

10. Při jízdě autem dělejte pauzy, neřiďte v jednom kuse. Únava u kardiaků nastupuje dříve než u zdravých lidí. Vhodná jsou cvičení dolních končetin k prevenci vzniku žilní trombózy.