Podle odborníků by si každý měl uvědomit, že je možné přestat kouřit, a přitom si i udržet svou váhu. Je k tomu jen potřeba porozumět důvodům, proč lidé, kteří přestali kouřit, přibírají.

Ke vzniku nadváhy především dochází, když příjem kalorií převažuje nad výdejem. Dalšími faktory, které ovlivňují hmotnost, jsou věk, pohlaví, rychlost metabolismu, tělesná hmotnost, fyzická aktivita a další.

Kouření ovlivňuje především:

Metabolismus - nikotin zvyšuje u kuřáků rychlost metabolismu, což vede k tomu, že kuřáci mohou přijmout větší množství kalorií, aniž by přibrali. Jde ale o velmi nezdravý způsob, jak kalorie spalovat. Poté co si člověk dá cigaretu, se jeho tep zvýší o 10–20 úderů za minutu. Je to i jeden z důvodů, proč jsou kuřáci mnohem více ohroženi nemocemi srdce a cév.

Když svému tělu odepřete pravidelný přísun nikotinu, dojde k tomu, že se rychlost metabolismu vrátí k normálu, často se ale i zpomalí. Právě to má za následek snadné nabírání kilogramů.

Změny stravovacích návyků - lidé, kteří přestali kouřit, si příjemný pocit, který jim cigareta dříve poskytovala, často kompenzují jídlem. Mnoho exkuřáků najednou zjistí, že má neustále chuť na sladké.

Lidé si také často zvyknou řešit jídlem stresující situace. Častá bývá i podvědomá myšlenka, že si musím přece něco dopřát, nějak se odměnit, pomoci si k příjemnému pocitu.

Pomůže spolupráce s psychologem

Pokud se rozhodnete skoncovat s kouřením a nebudete chtít nic přibrat, pak navštivte psychologa. Jedině on vám dokáže objasnit vaše myšlenkové pochody, jež vás ke kouření nebo k přejídání vedou.

Důvody bývají často podobné. A pochopit příčinu problému je prvním krokem na cestě k jeho řešení. Více informací na: http://stop-koureni.cz/