Chemická sloučenina nazvaná modulátor chuti se přidá v malém množství do jídla. V mozku pak stimuluje určitá místa vyvolávající pocit, že člověk požívá chutné jídlo. Jedlík si jednoduše myslí, že potravina je o něco sladší nebo slanější než ve skutečnosti.

Patent na modulátor chuti mají dvě americké firmy, z nichž jedna spolupracuje s výrobcem cukrovinek Cadbury a druhá s Coca-Colou.

Květák s příchutí pizzy a mrkev s příchutí čokolády

Nápad není přitom úplně nový. Například společnost prodávající mražené potraviny Iceland uvedla před 11 lety na trh květák s příchutí pizzy a mrkev s příchutí čokolády. Ačkoli se novinka zalíbila některým rodičům, trhákem v supermarketech se nestala, protože se lidé báli přídavných chemických látek v zelenině.

Většina lidí je podle vědců geneticky "naprogramována" tak, že jim tučné jídlo chutná, protože ho byl po milióny let nedostatek. Teď je ale vysoce kalorických potravin přemíra, což se v současné generaci projevuje rostoucím počtem obézních lidí.