Denně 30 minut rychlé chůze představuje 3 000 až 5 000 kroků. Aby člověk tento denní limit ušel, má na výběr řadu "triků": například jít do práce pěšky nebo jet na kole. Může si prodloužit cestu o "zacházku". Kdo to má do práce daleko a jezdí autem, může zaparkovat dále od svého pracoviště než obvykle a zbytek dojít. Kdo jezdí veřejnou dopravou, může vystoupit o pár zastávek dřív a zbytek dojít.

Chůze snižuje riziko metabolického syndromu, který je spojen s vysokým tlakem, zvýšenou hladinou cukru v krvi a nadbytečnými kilogramy. Pacient je více ohrožen infarktem, cukrovkou nebo mrtvicí. Omezuje také riziko rakoviny prsu - pomáhá snižovat množství tuku v těle, který je zdrojem estrogenu. Tento ženský hormon má vliv na rozvoj zhoubného bujení.

Večerní vycházka nejpozději dvě hodiny před spaním

Svižná chůze zkvalitňuje spánek. Zvýšení tělesné teploty způsobené chůzí signalizuje tělu, aby teplotu snížilo. Právě toto snížení podporuje spánek. Vycházka by ale měla být nejpozději dvě hodiny před ulehnutím, aby se tělo stačilo zchladit a zklidnit. Chůze může ulevovat od deprese, úzkosti a stresu. Přispívá k vyplavení endorfinu, který zlepšuje náladu.

Podle odborníků oddaluje chůze příznaky stárnutí. Pravidelné procházky se pojí také s duševní bystrostí u seniorů. Chůze pomůže udržovat aktivní mysl bez ohledu na věk. A to tím spíše, když člověk jde na vycházku s přáteli - hovor při chůzi je obrovská mozková vzpruha. Chůze je dobrá i pro kosti. Tělesný pohyb, při němž se zapojuje 95 procent svalů, zpevňuje kosti tím, jak musejí zátěž pohybu zvládat.

Motivaci k chůzi zvýší spolehlivě pes

Chodit se dá na dovolené a i na služební cestě. Proto je dobré přibalit vždy do zavazadla vycházkové boty. Pracovní schůzky lze vyřídit na vycházce, klíčové body jednání se dají nahrát na záznamník.

Motivaci k chůzi zvýší spolehlivě pes. Kdo má psa, musí s ním denně chodit na vycházky. Pro zlepšení kondice je dobré vydat se na vycházku se zátěží, například s plným batohem. Dobrou pomůckou je teleskopická hůl, která zapojí do pohybu i ruce. A pak také krokoměr - člověk si stanoví cíl, kolik chce ujít, a soutěží sám se sebou.