Průzkum firmy T-Mobile zjistil, že Britové pracující u psacího stolu jsou tak deprivovaní ze slunce a vysoké teploty, že jim hrozí psychické poruchy.

Ačkoli se deprese připisují hlavně zimnímu období, studie na 2 000 osobách včetně 1 000 úředníků ukázala, že 57 procent lidí propadá za hezkého počasí při práci v kanceláři depresím. Nejohroženější jsou přitom ženy a mladí lidé.

Zároveň bylo zjištěno, že 79 procent pracovníků tráví venku v létě ve všední den méně než hodinu. Psycholog Rob Yeung vysvětluje, že k poruše může dojít, pokud venku svítí slunce, ale člověk ho nemůže vyzkoušet na vlastní kůži.

"Nedostatek slunečního záření ovlivňuje chemické procesy v mozku, spánkový cyklus a náladu," říká a přidává několik tipů, jak si zachovat dobrou psychickou kondici.

Jak se ubránit letním depresím
1. Choďte co nejčastěji ven, čerstvý vzduch za deště i slunce osvěží tělo i ducha.
2. Dopřejte si alespoň hodinovou přestávku na oběd, protáhněte se, dejte si zdravé jídlo, které vám dodá energii na odpoledne. Lidé, kteří se odbudou sendvičem, mívají později hlad a tendenci sníst něco tučného nebo sladkého a jejich energie kolísá.
3. Dejte si pauzu. Když doděláte kus práce, chvilku si odpočiňte. Pokud to neuděláte, vaše soustředěnost poklesne. Předtím, než začnete novou práci, se protáhněte.
4. Dělejte každý den něco trochu jiného. Rutina sice dává našemu životu řád, ale i když třeba jen přejdete na druhý chodník, ožijete.
5. Věřte svým podřízeným. Důvěra v nich vyvolá snahu o co nejlepší výsledky.
6. Buďte aktivní. Když chcete kolegu o něco požádat, nepište e-mail, ale jděte rovnou za ním.
7. Nejezte u pracovního stolu. Ať už jde o oběd nebo o pracovní schůzku, běžte raději do restaurace nebo do parku.
8. Spojte svou práci s okolním světem. Díky technologiím už nemusíte být připoutaní k pracovnímu stolu celý den.
9. Udržujte sociální kontakty. Snažte se co nejčastěji stýkat s lidmi, které nevidíte každodenně.